اجتماعیاقتصادیکشاورزیگزارشویژه

کشف محموله قاچاق ژرم پلاسم گیاهی نهال خرمای پیارم قبل از خروج از کشور

کشف محموله قاچاق ژرم پلاسم گیاهی نهال خرمای پیارم قبل از خروج از کشور، ۲۲ هزار اصله نهال کشت بافت خرمای پیارم که از ذخائر ژنتیک کشور و هسته‌های ژنی بومی گیاهی کشور است با هوشیاری مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، قبل از خروج از کشور در یکی از مرزهای غربی کشور کشف و ضبط شد.

به گزارش تیتریک آنلاین؛ یکی از شرکت‌های خصوصی کشت بافت و تولیدکننده نهال‌های اصیل که در سال گذشته با انبوه شکایت کشاورزان از خود روبه‌رو بوده، در یک اقدام ناسالم، این بار قصد خروج ژرم پلاسم گیاهی نهال خرما پیارم در پوشش ارقام مجاز را داشت که با قاطعیت سازمان تعزیرات حکومتی محموله توقیف و با دستور قضایی تحویل وزارت جهاد کشاورزی گردید.

به چه قیمتی؟

کسب درآمدی هنگفت که به قیمت شکست انحصار خرمای پیارم ایران به دست می‌آمد توسط یک شرکت داخلی یا عوامل رقم زننده این حادثه به چه قیمتی و چرا صورت گرفته بود؟

در این میان تنها ذکر این نکته مهم است که خرمای معمولی صادراتی که در اکثر کشورهای خرماخیز عرب وجود دارد به قیمت هر تن ۱۲۰۰ دلار خریدار دارد، اما  قیمت خرمای پیارم حداقل ۵ برابر خرمای معمولی یعنی هر تن حدود ۶ هزار دلار است و این اختلاف ارزش مالی خرمای پیارم (انحصار ایران) با دیگر خرماهاست.

وزارت جهاد کشاورزی آگاهانه تر از همیشه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه قاطعانه با قاچاق در راستای صیانت از سرمایه ملی گام خواهد برداشت و با پیشگیری از اگرو تروریسم اجازه نخواهد داد، دشمنان این کشور به اهداف خود نائل آیند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا