اجتماعیاقتصادیگزارشویژه

کاهش ۱۸.۵۶ درصدی کم فروشی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در البرز

مدیر کل استاندار استان البرز خبر داد:

عالیه رضوانی- سرپرست اداره کل استاندارد البرز از انجام سنجش کیفی ۵۶ قلم کالای اساسی و پرمصرف خبر داد و گفت: بخشی از این کالا ها با رضایتمندی بالای مردم مواجه شدند و بخش دیگر میزان رضایتمندی کمتری داشتند.

به گزارش تیتر یک انلاین: محمد حسین طاهری با محکوم نمودن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اشغالی افزود: سازمان ملی استاندارد به عنوان نماینده و وکیل مردم در حوزه نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات مسوولیت خطیری برعهده دارد و موضوع کیفیت کالاها و خدمات از مطالبات مردم است و سازمان ملی استاندارد ایران جهت بالا بردن سطح زندگی و رفاه عمومی با جدیت وظیفه نظارتی و پایشی خود در استان البرز دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال اخیر تحول گرایی و گفتمان سازی استاندارد در سازمان ملی استاندارد ایران آغاز شده که با عناوین مدعی العموم کیفیت ، استاندارد مردمی و حق الناس ماموریت ها و طرح های سازمانی با جدیت بیشتری انجام می گیرد،ادامه داد:برگزاری آزمون سراسری کارشناسان رسمی استاندارد در ۲۱ مهرماه جاری حرکتی جدید برای گسترش دامنه پایش ها ونظارت های این سازمان پس از ۱۲ سال بود و رسیدگی به شکایت ها و درخواست های مردمی در خصوص کیفیت کالاها و آزمون کیفی کالاها و خدمات در اداره کل استاندارد البرز نیز به روز شده است.

طاهری گفت: بر اساس آمار رشد شاخص های سازمانی استاندارد در دولت مردمی سیزدهم ، میزان رضایتمندی مردم از عملکرد نظارتی و پایشی و خدمات دهی اداره کل استاندارد البرز هفت درصد نسبت به سایر دستگاه ها بالاتر رفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد البرز با اشاره به ماده ۴۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مربوط به کم فروشی ، استان البرز به عنوان استان پایلوت این طرح را از اردیبهشت سال گذشته آغاز نموده است،افزود: با ادامه این پایش ها، شاهد کاهش ۱۸.۵۶ درصدی کم فروشی ها نسبت به سال قبل بودیم.

وی دبه اجرای قانون هوای پاک نیز اشاره کرد و گفت : اداره کل استاندارد البرز دراین بخش به تکلیف قانونی خود برای تعیین شاخص مجاز آلاینده ها عمل کرده و درخصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان و صدور گواهینامه های دانش نماد اقدامات موثری در استان البرز انجام شده است.

معاون ارزیابی اداره کل استاندارد البرز نیز در این نشست با اشاره به دوران تحولی سازمان ملی استاندارد گفت: میزان کم فروشی در استان البرز طی ۲ سال اخیر کاهش چشمگیرداشته است.

هادی گودرزوند با بیان اینکه سال گذشته استان البرز رکورد صدور گواهی نامه های دانش بنیان را در کل کشور شکست و امسال نیز این امر با جدیت دنبال می شود به عملکرد نظارتی استاندارد البرز اشاره و خاطرنشان کرد: سال گدشته ۱۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی البرزانجام شد که حدود ۳۵ درصد ازبرنامه عملیاتی مصوب جلوتر بودیم.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا