اجتماعی

آیا ادارات از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ تعطیل است؟

در شهرهای قرمز ادارات دولتی تعطیل نیستند و فقط بصورت یک سوم و یا نصف کارکنان فعالیت می کنند؛ بدین صورت که یک سوم و یا نصف کارکنان با هماهنگی بخش های مربوطه ی ادارات فقط حاضر می شوند و دو سوم و یا نصف از کارمندان درخانه دورکاری خواهند کرد.

از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شمسی به مدت دو هفته تعطیلی ‌ها در شهر‌های قرمز اعمال می‌ شود. با توجه شرایط موجود حاکم بر کشور مشاغل گروه یک می‌ توانند در شهر‌های قرمز فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. البته مشاغل گروه یک هم که اجازه فعالیت دارند مشاغل ضروری مانند سوپر مارکت ها، فروشگاه ‌های زنجیره ای، داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان ها، تعمیرگاه‌ ها و سایر مشاغلی هستند که تامین کننده مایحتاج ضروری مردم خواهند بود.

در شهر‌های نارنجی هم مشاغل گروه یک و دو می ‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه سه و چهار در شهر‌های نارنجی اجازه فعالیت ندارند.

اکنون ۲۵۷ شهر قرمر وجود دارد و در حوزه ترد پلاک های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و پلاک‌های غیر بومی حق ورود به شهر‌های قرمز و همچنین شهر‌های نارنجی را نخواهند داشت. تمام فعالیت ‌های آموزشی تعطیل هستند و آموزش‌ ها فقط به صورت مجازی ادامه پیدا خواهد کرد.

فعالیت‌ های فرهنگی مثل سیما، تئاتر و… در شهر‌های قرمز باید تعطیل باشند. رستوران‌ها نمی‌توانند مهمان پذیر باشند و باید به صورت غذای بیرون بر فعالیت داشته باشند. علت تاکید ما روی ممنوعیت فعالیت رستوران‌ها به این دلیل است که بیشترین انتقال ویروس می‌تواند در این فضا‌ها اتفاق بیفتد.

تصمیمات و محدودیت هایی که بر اساس رنگ بندی شهر‌ها مثل قرمز و نارنجی و… اعمال می‌ شود یک سری شیوه نامه ‌ها وجود دارد که خود افراد باید آن را رعایت کنند. اگر بخواهیم عید دیدنی ‌ها و دورهمی ‌ها را ادامه دهیم، نمی ‌توانیم جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیریم، زیرا پلیس به داخل خانه ‌های مردم نمی‌ تواند برود و محدودیت اعمال کند. خواهش می‌ کنیم که مردم برای رعایت شیوه نامه ‌ها منتظر اعمال قوانین سخت گیرانه نباشند و با آموزش ‌هایی که در یک سال گذشته دیده اند، شیوه نامه ‌های بهداشتی را رعایت کنند. بر اساس رنگ بندی موجود و افزایش تعداد شهر‌های قرمز از شنبه مشاغل به مدت ۱۰ روز تعطیل می ‌شوند و به آسیب دیدن مشاغل از این تعطیلی‌ها آگاه هستیم، اما چاره‌ ای جز این نداریم.

چه اداراتی فردا شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ تعطیل است؟

چه اداراتی فردا تعطیل است؟ سوالی که مردم عزیز کشورمان با توجه به اخبار تعطیلی گسترده و سراسری کشور می پرسند. به گزارش تیتر یک آنلاین تمام ادارات دولتی در کل کشور فردا باز هستند؛ اما بر اساس ضروری بودن یا نبودن نوع کار آنها، بصورت یک سوم یا یک دوم به سر کار خواهند رفت. برای مثال ارگانی مانند فرمانداری یا صنعت و معدن بدلیل حجم زیاد کار ضروری، کازمندان آن ها بصورت یک دوم بر سر کار حاضر خواهند شد اما ادارات با ضرورت کمتر مانند تبلیغات اسلامی یا میراث فرهنگی و… ، یک سوم از کارمندان آنها سر کار خواهند رفت.

برای شهرهای قرمز فعالیت ادارات و کارکنان دستگاه ها و سازمان‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران به استثنای نیروهای مسلح کاهش حضور کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک دوم و مرتبط با ماموریت های اساسی در محل کار با تشخیص بالا ترین مقام و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان دوسوم به همراه لغو کلیه ماموریت های اداری غیرضرور برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات (حداکثر۱۵ نفر) اعمال خواهد شد.

در شهرهای قرمز برای مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیل هستند و تعطیلی قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد.

بازار بزرگ تهران از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل است.

در فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت‌های اصلی و مدیریت شهری در شهر‌های قرمز با تشخیص بالاترین مقام مسئول (ملی یا استانی) نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا پنجاه درصد (۵۰ درصد) و سایر ادارات غیر ضرور تا یک سوم  کاهش کارکنان فعالیت می‌کنند.

برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته در شهر‌های قرمز حداکثر با  ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، صورت می‌پذیرد.

تمام مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه-های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهر‌های قرمز تعطیل است و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می‌شوند.

برپایی نماز‌های جمعه، مراسم‌های مذهبی و آئینی در شهر‌های  قرمز کماکان امکان‌پذیر نیست.

در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای قرمز ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع است.

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰ روزه؛ آیا ادارات از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ تعطیل است؟ + فهرست مشاغل ممنوعه چیست؟ و جدول

  محدودیت‌های کرونایی در شهرهای  نارنجی

در شهرهای نارنجی  فعالیت ادارات و کارکنان دستگاه ها و سازمان های موضوع ماده۲ قانون مدیریت بحران به استثنای نیروهای مسلح کاهش حضور تا یک سوم کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاهها به میزان یک دوم اعمال خواهد شد  و ماموریتهای اداری غیر ضرور لغو می‌شوند و برگزاری جلسات با رعایت الزامات در فضای سربسته (حداکثر ۲۰ نفر) اجرایی خواهد شد.

در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه و چهار به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود  و تعطیلی قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد.

در این شهرها مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل کامل خواهند بود.

فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است .

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰ روزه؛ آیا ادارات از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ تعطیل است؟ + فهرست مشاغل ممنوعه چیست؟ و جدول

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای  زرد

۵۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰ روزه؛ آیا ادارات از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ تعطیل است؟ + فهرست مشاغل ممنوعه چیست؟ و جدول

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای  آبی

۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰ روزه؛ آیا ادارات از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ تعطیل است؟ + فهرست مشاغل ممنوعه چیست؟ و جدول

 تعطیلی دوهفته‌ای بازار تهران از شنبه

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا آخرین جزییات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی را تشریح کرد و از تعطیلی بازار بزرگ و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تهران به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری خبر داد.

حسین قاسمی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح روند اعمال محدودیت ها در شهرها متناسب با وضعیت کرونایی انها گفت: برای شهرهای قرمز فعالیت ادارات و کارکنان دستگاهها و سازمان-های موضوع ماده۲ قانون مدیریت بحران )به استثنای نیروهای مسلح کاهش حضور کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک دوم و مرتبط با ماموریت های اساسی در محل کار با تشخیص بالا ترین مقام و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاهها به میزان دوسوم به همراه لغو کلیه ماموریت های اداری غیرضرور برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات (حداکثر ۵۱ نفر) اعمال خواهد شد.

وی افزود: در شهرهای قرمز برای مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیلی به مدت ۲ هفته و قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد. از سوی دیگر در این شهرها مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل کامل خواهند بود و در فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

وی ادامه داد: در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای قرمز ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور ممنوع می باشد و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع است همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در سطح شهر ممنوع است (به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری).

جدول محدودیت‌های شهرهای قرمز در اینجا قابل مشاهده است

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در بخش دیگری از صحبت های خود درباره شهرهای نارنجی نیز گفت: برای این شهرها  فعالیت ادارات و کارکنان دستگاهها و سازمان های موضوع ماده۲ قانون مدیریت بحران )به استثنای نیروهای مسلح  کاهش حضور تا یک سوم کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاهها به میزان یک دوم اعمال خواهد شد و لغو ماموریتهای اداری غیر ضرور؛ برگزاری جلسات با رعایت الزامات در فضای سربسته (حداکثر ۲۰ نفر) اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در شهرهای نارنجی برای مشاغل گروه سه و چهار تعطیل به مدت ۲ هفته و قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت اعمال خواهد شد. از سوی دیگر در این شهرها مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل کامل خواهند بود و در فعالیت های اجتماعی نیز نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه، مراسم های آیینی و مذهبی نیز تعطیل کامل خواهند بود.

وی ادامه داد: در مورد تردد خودروهای شخصی نیز در شهرهای نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع می باشد. همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در سطح شهر ممنوع است (به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری).

جدول محدودیت‌های شهرهای نارنجی در اینجا قابل مشاهده است

قاسمی در تشریح گروه بندی مشاغل نیز گفت: مشاغل گروه ۱ در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند مجاز به فعالیت بوده و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته (قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت) تعطیل و واحدهای صنفی متخلف به مدت ۱۵ روز پلمپ خواهند شد. به این ترتیب بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند.

گروه بندی مشاغل در اینجا قابل مشاهده است

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا