اقتصادیانرژیگزارشویژه

افزایش ۵۰ درصدی تولیدات پنج‌گانه با تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام اعلام کرد که با تکمیل فاز دوم این پالایشگاه، ۵۰ درصد به ظرفیت محصولات تولیدی پنج‌گانه این شرکت افزوده می‌شود.

به گزارش تیتر یک انلاین به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان در بازدید معاون امور اقتصادی استانداری ایلام از فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام، به استقبال سرمایه‌گذاران صنایع پایین‌دستی برای حضور در استان و تولید محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تکمیل فاز دوم پالایشگاه، گام بزرگی همسو با توسعه صنایع استان خواهد بود.

وی به تولید پنج محصول در این پالایشگاه و تحویل به پتروشیمی ایلام اشاره و اظهار کرد: روزانه ۳۸۰ تن اتان، ۶۵۰ تن گاز مایع خام و ۳ هزار و ۳۰۰ بشکه میعانات گازی در این مجموعه تولید و به پتروشیمی ایلام تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای مصارف خانگی و صنعتی به شبکه تزریق می‌شود، گفت: تولید ۲۵۰ تن گوگرد در روز از دیگر ظرفیت‌های پالایشگاه گاز ایلام است.

نوریان تأکید کرد: گوگرد تولیدشده در این پالایشگاه خلوص ۹۹.۹۹ درصد دارد که با حفظ کیفیت، شاهد رشد کمّی نیز بوده است.

شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز با بیان اینکه فاز دوم پالایشگاه ایلام پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، اظهار کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در استان ایلام به‌نوعی به تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام وابسته شده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل این فاز، خوراک مورد نیاز پتروشیمی ایلام تأمین و حتی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام، به توسعه زنجیره کامل پتروشیمی منجر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در پایان با اشاره به اینکه فاز ۲ پالایشگاه برای ۵۰۰ نفر در مرحله عملیات اجرایی ایجاد شغل کرده است، گفت: با تکمیل این فاز، برای تعدادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حوزه نفت و گاز و کارگران فنی، شغل ایجاد می‌شود.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا