اجتماعیاقتصادیبانک و بیمهگزارشویژه

برپایی هفتگی میز خدمت در ٣۶ محله کم برخوردار کرج

مدیرکل بیمه سلامت استان البرزخبر داد:

عالیه رضوانی- مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، گفت: ۶۶ محله محروم در استان شناسایی شده و با برپایی هفتگی میز خدمت در ٣۶ محله کم برخوردار توانستیم متقاضیان را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم.

به گزارش تیتر یک انلاین: داود زارع با بیان اینکه در استان البرز حدود ۶٠٠هزار نفر از بیمه سلامت بهره‌مند هستند که حدود ٢٨٠هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند، سیاست بیمه اجباری و کمک به قشر محروم را از مزایای رایگان بودن اقشار خاص عنوان کرد و افزود: ۵ دهک درآمدی نیز با تخفیف پرداختی میتوانند از مزایای بیمه سلامت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه پایه سلامت در بیمارستان های دولتی در بخش بستری ٩٠درصد هزینه‌ها و در بخش درمان سرپایی حداقل ٧٠درصد را پوشش می دهد، ادامه داد:پوشش رایگان برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج و پرداخت ٨٠درصد هزینه درمان بیمارانی که درمان سخت و طولانی دارند، از دیگر وظایف بیمه سلامت است.

وی اظهار کرد: ۶۶ محله محروم در استان شناسایی شده که در ٣۶ محله کم برخوردار، میز خدمت برپا شده و مشکلاتی که شورا و اهالی مطرح کردند، برطرف شده و بدین ترتیب حدود ۵۴درصد از این مناطق تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و این روند هر هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به حضور حدود ۵٠٠هزار نفر اتباع خارجی که حدود ٣٠٠ هزار نفر از آنها کارت آمایش دارند، گفت: اتباع آسیب پذیر و دارای بیماری خاص می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در پوشش درمانی رایگان ثبت نام کنند و سایر پناهندگان دارای کارت آمایش و هویت نیز می توانند با پرداخت سرانه مصوب از پوشش بیمه سلامت استفاده کنند.

زارع با بیان اینکه با پیگیری اداره کل بیمه سلامت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز، موفق به فعال نمودن بخش ناباروری بیمارستان کمالی در بخش ناباروری شدیم ،افزود: برای خدمات ناباروری در سال ١۴٠٢، بالغ بر یک میلیارد تومان پرداخت کردیم لذا برای زوج‌های نابارور اگر روند درمان در بیمارستان های نیمه خصوصی نیز انجام شود، بیمه سلامت هزینه درمان را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت در ارتباط با همکاری با پزشکان و پرداخت به موقع حق درمان آنها، گفت: با ٣٣ ماما قرارداد منعقد شد.

تمام حرف پزشکی طبق قانون باید با بیمه پایه انعقاد قرارداد داشته باشند و در این ارتباط مردم و موسسات می‌توانند پزشکان را به سمت انعقاد قرارداد متمایل کنند.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، نیز اظهار کرد: به منظور برخورداری از مزایای ترتیب داده شده در اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، این بیماران اعم از بیمه شدگان سایر سازمان‌های بیمه گر و یا افراد فاقد پوشش بیمه پایه، می‌توانند در سامانه سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام کنند.

زارع با تاکید بر تجویز دارو با نسخه الکترونیک بیمه سلامت خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان دسترسی به نسخه‌های تجویز شده، پرونده بیماران و اطلاعات درمانی آن‌ها را به سادگی و سرعت زیاد فراهم نموده و بیماران و پزشکان می‌توانند به راحتی از خدمات درمانی استفاده کرده و مشکلاتی مانند تکرار درخواست آزمایشات و مشاهده مراحل درمان را به سادگی برطرف کنند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا