اقتصادی

زمان دقیق عرضه اولیه شرکت هواپیمایی قشم ایر در بورس + مقدار نقدینگی موردنیاز

به تازگی امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس از بررسی شرکت هواپیمایی قشم ایر برای پذیرش در فرابورس خبر داد!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه وضعیت شرکت هواپیمایی قشم ایر پیش از این در هیات پذیرش فرابورس مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: در جلسه هیات پذیر نکاتی مطرح و قرار شد توسط این شرکت انجام شود. در واقع بایستی اصلاحات مورد نظر هیات پذیرش انجام شود تا پرونده این شرکت دوباره در این هیات مورد بررسی قرار بگیرد.

وی درمورد وضعیت مالی شرکت هواپیمایی قشم ایر توضیح داد: صورت های مالی این شرکت شفاف است. البته شرایط کرونا در صنعت هوایی تاثیرگذار بوده و این شرکت هم مستثنی نیست. به همین دلیل قرار شد پرونده قشم ایر بعد از اینکه صورت های مالی سال ۱۳۹۹ شمسی را کامل کردند بررسی و بر اساس آن تصمیم نهایی گرفته شود.

در واقع فرابورس پرونده قشم ایر را نه رد و نه تایید کرده است! در هیات پذیرش نکات ارزشمندی بیان شد و امیدواریم شرکت انجام دهد و شاهد عرضه آن باشیم.

درباره شرکت هواپیمایی قشم ایر بد نیست بدانید هواپیمایی قشم (Qeshm Air) با عنوان تجاری قشم ایر یکی از هواپیمایی ‌های دولتی در سال ۱۳۷۲ شمسی با اجاره نمودن هواپیما فعالیت پروازی خود را با نام فراز قشم آغاز کرد. از سال ۱۳۷۵ شمسی با انعقاد قرارداد اجاره با مالکان هواپیماهای مسافری پهن ‌پیکر پروازهای خود را در مسیرهای تهران-قشم، تهران-دبی و دیگر شهرهای ایران انجام داده ‌است.

در ابتدا پروازهای مسافری این شرکت با دو فروند هواپیما آغاز شد و شرکت توانست تا سال ۱۳۷۹ شمسی تعداد ۷ فروند هواپیما در اختیار گیرد. در سال ۱۳۸۵ شمسی، مالکان تصمیم به واگذاری شرکت نمودند و در نهایت در سال ۱۳۸۶ شمسی شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم متعلق به بابک زنجانی مالک این شرکت گردید. در تاریخ ۹۱/۱۰/۱۸ رسما نام شرکت از هواپیمایی فراز قشم به هواپیمایی قشم تغییر یافت. نهایتا این شرکت در سال ۱۳۹۳ شمسی به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران واگذار گردید.

بد نیست بدانید یکی از هواپیماهای ایرباس آ-۳۰۰-۶۰۰ به شماره ثبت EP-FQM این شرکت به‌ عنوان هواپیمای اختصاصی باشگاه پرسپولیس تهران شناخته می ‌شد، که مدتی پیش با تغییر رنگ ‌آمیزی لوگوی این باشگاه حذف گردید!

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا