اقتصادیحمل و نقلگزارشویژه

حمایت سازمان بنادر از سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان درحوزه آب‌نگاری

صفایی در مراسم روز هیدروگرافی عنوان کرد: ضرورت استفاده از اطلاعات هیدروگرافی در حوزه‌های مختلف دریایی و بندری

حمایت سازمان بنادر از سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان درحوزه آب‌نگاری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، جمهوری اسلامی ایران را یکی از اعضای مهم و تاثیرگذار سازمان جهانی هیدروگرافی عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر، بخش اعظمی از جهت‌گیری‌های سازمان جهانی هیدروگرافی در امنیت دریانوردی با پیشنهادهای کارشناسان ایرانی در کمیته‌های فرعی این سازمان ایجاد شده است.

به گزارش تیتر یک انلاینبه نقل از سازمان بنادرودریانوردی، علی‌اکبر صفایی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی هیدروگرافی که در سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، اظهارداشت: موقعیت هیدروگرافی در ایران امروز به لحاظ تولید نقشه‌های الکترونیکی دریانوردی و مدیریت آب‌نگاری و هیدروگرافی کانال‌های دسترسی، بنادر و اسکله‌های تجاری، با هیچ زمان دیگری از تاریخ جمهوری اسلامی قابل قیاس نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقتدار دریایی ایران در حوزه امنیت دریانوردی در خارج از آب‌های سرزمینی انحصاری، خاطرنشان کرد: سیادت دریایی ایران در همه حوزه‌های دریایی در سطح بین‌الملل، مرهون تلاش‌های ارگان‌های دریایی به عنوان حوزه‌های غیرنظامی و همچنین مساعی سازمان‌های نظامی دریایی از جمله سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح است.

مدیرعامل سازمان بنادر در خصوص اهمیت موضوعات مختلف هیدروگرافی در مباحث دریایی تاکید کرد: با توجه به تردد سالانه ۱۴۰ هزار فروند شناور در بنادر کشور، وجود ۳۴۵ بندر تجاری در شمال و جنوب کشور و استفاده از ۸۰۰ هزار سازه دریایی، به کارگیری دقیق اطلاعات و داده‌های آبنگاری و به‌روز نگه‌داشتن آن، در جهت ایجاد دریانوردی ایمن و مطمئن بسیار ضروری و کارگشا خواهد بود.

صفایی با اشاره به توانایی خاص جمهوری اسلامی ایران در تولید نقشه‌های الکترونیک دریایی و به‌روز رسانی این نقشه‌ها برای ارائه خدمات به دریانوردان ایرانی و خارجی، تاکید کرد: هم‌اکنون از اطلاعات و داده‌های هیدروگرافی در مباحث پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه‌های کشور، موضوعات گردشگری و تعیین مرزهای آبی، در مباحث محیط زیست دریایی و همچنین به منظور پیشگیری از مخاطرات دریایی نیاز جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، به رغم کارشکنی‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی، از پیشگامان صنعت هیدروگرافی قلمداد می‌شود، اظهار داشت: اقدام عملی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دزدهای دریایی در خلیج عدن از دیگر اقدامات سازنده کشور در تامین امنیت دریایی و دریانوردی به شمار می‌آید که مورد تقدیر سازمان بین‌المللی دریانوردی(IMO) قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از آمادگی این سازمان در حمایت از سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های خصوصی در حوزه هیدروگرافی، به صورت اعطای وام در قالب وجوه‌ اداره شده با کارمزد صفر درصد خبر داد.

بنا بر این‌ گزارش، در این مراسم همچنین علی جاویدانه،(رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور) مجید فخری ( رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح) و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و کارشناسان دریایی و آب‌نگاری نیز حضور داشتند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا