اقتصادیخودروگزارش

ایجاد سایت مونتاژ و فروش محصولات زامیاد در کنیا

سفیر کنیا در ایران ضمن برگزاری نشست مشترک با مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد شرکت زامیاد‌ از خطوط تولیدی و خودرو‌ فرمان راست وانت نیسان این شرکت بازدید کرد.

به گزارش تیتر یک انلاین به نقل از سایپانیوز ، “جاشوا ایگوتا گاتیمو” سفیر کنیا در این نشست مشترک ضمن اشاره به پیشینه و تداوم روابط تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مطمئناً همکاری های دوجانبه صنعتی و بازرگانی ایران و کنیا افزایش می یابد و با اراده مقامات ارشد دو کشور، صنعت خودروسازی و قطعه سازی کنیا با کمک ایران رشد و پیشرفت خواهد کرد.

او در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کنیا در تیرماه سال جاری و امضاء تفاهم‌نامه تولید و فروش خودروهای گروه خودروسازی سایپا در این کشور تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور کنیا در قاره آفریقا، شرکت خودروسازی زامیاد می تواند سرمایه‌گذاری مناسبی در این کشور در حوزه خودروهای تجاری داشته باشد.

سفیر کنیا همچنین با مثبت ارزیابی کردن بازدید خود از خطوط تولیدی و محصولات زامیاد گفت: استحکام و قدرت فوق العاده وانت نیسانزامیاد شگفت زده ام کرد! چرا که این محصول با دارا بودن این قدرت می‌تواند هم در شهرها و هم در جاده های کنیا دارای کاربرد بسیار باشد.

در ادامه این نشست، سعید علی زاده مدیرعامل شرکت زامیاد نیز ضمن خیر مقدم به سفیر کنیا و هیات دیپلماتیک همراه وی گفت: شرکت زامیاد بزرگترین خودروساز تجاری کشور با قدمتی طولانی و سابقه‌ای درخشان است که توانسته با توجه به ظرفیت و مزیت محصولات خود نسبت به رقبا و نیز توجه به توسعه محصول و تلاش برای افزایش کیفیت، محبوبیت زیادی در بین ایرانیان کسب کند و امروز خوشحالیم که محصولات این شرکت برای صادرات نیز مورد توجه کشورهای مختلف قرار دارد.

علی زاده تصریح کرد: گروه سایپا در راستای سیاستهای صادرات محور دولت سیزدهم در بازارهای هدف فعال شده است و قاره آفریقا یکی از بازارهای مهم برای صادرات تولیدات این گروه خودروسازی است.

مدیرعامل شرکت زامیاد با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و مدیرعامل گروه سایپا به کنیا و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد سایت مونتاژ و فروش در کنیا و کشورهای شرق آفریقا افزود: با توجه به اینکه خودروها در کشور کنیا به صورت راست فرمان هستند، نمونه‌ فرمان راست وانتنیسان توسط زامیاد تولید شده که آقای سفیر امروز از این خودرو بازدید کردند.

او خبر داد: در این نشست و با حضور سفیر محترم کنیا مقرر شد صادرات وانت نیسان راست فرمان و نیز تکمیل فرآیند سایت مونتاژ محصولات زامیاد در کنیا برای استفاده در سیستم حمل و نقل بار و مسافر این کشور آفریقایی با سرعت بیشتری توسط دو طرف پیگیری شود.

علی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زامیاد اقدامات بسیار خوبی در مسیر خودکفایی انجام داده است و تلاش شده قطعاتی که در گذشته از کشورهای خارجی تامین می‌شده، داخلی‌سازی شود، در این راستا اخیراً قالب‌های قطعات بدنه کامیونت‌های خانواده محصول پادرا خریداری شده و با تولید کامل قطعات بدنه این محصول در داخل کشور از سال آینده تیراژ تولید این محصولات با یک افزایش قابل توجه به بیش از 10 هزار دستگاه خواهد رسید.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا