اقتصادیخودروگزارش

هدف گذاری افزایش ۲۸ درصد تولید خودرو در کشور

قائم مقام وزیر صمت گفت: افزایش ۲۸‌ درصدی تولید خودرو در کشور تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه برای سال جاری هدف‌گذاری شده است.

به گزارش تیتر یک انلاین به نقل از ایرنا، سید مهدی فرحی روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت نیرو محرکه واقع در استان قزوین اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از سال گذشته با افزایش این تعداد خودرو برای بیش از 30 شرکت خودروسازی می‌توانیم توان داخلی کشور را در خودروها گیربکس دستی افزایش دهیم.

وی به ظرفیت شرکت نیرو محرکه در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به تولید 500 هزار قطعه گیربکس در سال و توانایی شرکت در تولید تیپ‌های مختلف محصولات انتظار می‌رود که بتوانیم با بهره‌مندی از این ظرفیت به افزایش توان داخلی خودرو اقدام کنیم.

فرحی به یکی دیگر از ظرفیت‌های استان قزوین در تولید کولرهای سلولزی فوق کم مصرف اشاره کرد و یادآور شد: این کولرها با بهره‌بندی از موتور بی ال دی سی قادرند 60 درصد مصرف برق را کاهش دهند که بر اساس پیش‌بینی وزیر نیرو اگر 20 هزار دستگاه با این مدل تولید شود، 6 هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

این مسوول در ادامه به فرایند بازرگانی در رشد و توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: بازرگانی از تولید تا تعزیرات را شامل می‌شود که بخش مهم آن در حوزه توزیع است.

به گفته قائم مقام وزیر صمت، هم اکنون هزینه توزیع حدود 70 درصد قیمت محصول بوده که حد طبیعی آن در دنیا 15 درصد است، بنابراین برای کاهش این مقدار لازم است که واسطه‌ها و دلالان از شبکه توزیع حذف شوند.

فرحی واردات صادرات را مکمل تولید دانست به خاطرنشان کرد: ایجاد مشوق‌های صادراتی و حمایت‌های ارزی یکی از راه‌های توسعه صادرات در کشور محسوب می‌شود که باید در سال جاری با قوت ادامه یابد.

گفتنی است، قائم مقام وزیر صمت در سفر به استان قزوین از شرکت‌های نوآور ارتباط صنعت، پیروز صنعت لیان، شرکت نیرو تهویه البرز، نمایشگاه توانمندیهای صنعتی و سامانه فروش الکترونیک لاستیک بازدید خواهد کرد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا