حمل و نقلخودرو

جاده پل زنگوله و راه ۱۵ روستای بلده نور بازگشایی شد

تیتر یک آنلاین – رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور گفت که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری راه دسترسی جاده پل‌زنگوله به بلده و ۱۵ روستای کوهستانی این بخش بازگشایی شده است.

سلیمان ایزدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای راهداری در قالب چهار اکیپ مجهز شامل دو دستگاه گریدر، دو دستگاه لودر و دو دستگاه نمک پاش از شب گذشته تا عصر امروز در بیش از ۱۷۰ کیلومتر جاده های اصلی و روستایی بخش بلده شهرستان نور عملیات برف روبی و نمک پاشی انجام دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تلاش نیروهای راهداری جاده ۶۰ کیلومتری پل زنگوله به بلده و راه دسترسی ۱۵ روستای این بخش را که از شب گذشته به دلیل بارش برف سنگین بسته شده بود باز کرده اند.

ایزدی با اعلام اینکه راه های اصلی و فرعی تمامی مسیرهای ارتباطی این منطقه بر روی اهالی و مسافران باز است، از رانندگان خواست برای تردد از این راه های کوهستانی حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: از روز جمعه تاکنون با توجه به برودت هوا در مناطق کوهستانی و یخ زدگی راه ها بیش از ۲۰۰ تن نمک در مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان پاشیده شده است.

طبق اعلام هواشناسی ، ارتفاع برفی که از روز جمعه در بخش بلده شروع شد و تا بامداد روز شنبه ادامه داشت به بیش از ۳۰ سانتی متر رسیده است.

بخش بلده شهرستان نور با حدود هشت هزار نفر جمعیت دارای ۴۵ روستا است. شهر بلده از طریق سه جاده دوآب در هراز به طول ۵۳ کیلومتر ، جاده پل زنگوله(کندوان) به طول ۵۵ کیلومتر و جاده رویان نیز به طول ۷۰ کیلومتر به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. جاده پل زنگلوله عموما در نیمه دوم سال بر اثر بارش برف و باران بسته می شود.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا