دسته‌بندی نشدهورزشیویژهیادداشت

ظهور افق روشن در عرصه ورزش تکواندو

تیتر یک آنلاین – با حضور هادی ساعی قهرمان ارزنده کشور و جهان در عرصه انتخابات فدراسیون تکواندو، افق روشنی در انتظار آینده ورزش تکواندو ظهور و ایجاد خواهد شد.

نویسنده: محمود کیانی

امروزه برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد. در این مجامع حساس ترین انتخابات مربوط به انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو می باشد که در 15 دی ماه جاری در محل آکادمی ملی المپیک با حضور اعضای مجمع و نامزدهای انتخابات این فدراسیون برگزار خواهد شد.

همانطور که  می دانیم رشته تکواندو جزء یکی از مدال آورترین و همچنین ورزشهای رسمی المپیکی می باشد که در طی بعد از انقلاب شاهد رشد این رشته در عرصه های مختلف جهانی و آسیایی بودیم و حتی چندین بار با شکست دادن نامی ترین قهرمانان جهان به خصوص کره جنوبی که خود را مهد تکواندو جهان می داند توانستیم با تربیت دلاور مردان و زنان نامی در این حوزه تک قطبی بودن تکواندو که در انحصار کره ای ها بود را بشکنیم و طوری که امروزه جزء مدعیان اصلی در جهان هستیم .

اما این موفقیتها زمانی به دست آمد که همدلی و ارزش گزاری به تکنیک مربیان ایرانی به دور از خودخواهی های ایجاد شده فعلی حرف اول را میزد زمانی که همه کادر اجرایی فدراسیون از مدیریت گرفته تا مربیان داوران و سایر اعضای تأثیرگزار هدفی جز اعتلای نام ایران عزیز در عرصه های مختلف ملی و بین المللی را نداشتند.

پرچم ایران بر بلندای جهان

با این سبک و هدف توانستیم شاهد ظهور نام آورانی چون هادی ساعی، مجید افلاکی، بیژن مغانلو، مهدی بی باک، یوسف کرمی مرتضی رستمی در مردان و کیمیا علیزاده ها در زنان و سایر قهرمانان باشیم . قهرمانانی که سالها توانستند پرچم ایران را بر بلندای جهان برافراشته کنند.

حال سؤال اینجاست چرا به یکباره از صعود به قله های افتخار باز ماندیم . چرا وقتی مربیان وطنی می توانند به عنوان الگوی جمهوری اسلامی ایران سفیران ورزشی باشند و تکنیک ایرانی را در جای جای این دنیا در مقابل تکنیکهای کره ای ها قرار دهند، حال باید کنار گذاشته شوند و روند افول را در پیش بگیریم. چرا باید انگیزه بچه های ما برای گرایش به این رشته ورزشی کمرنگ شده باشد.

الگوسازی ها کجا رفته است؟!

جواب خیلی ساده است یک نفر که می خواهد وارد عرصه ورزش بشود باید الگوی ورزشی برای خود داشته باشد که این امر در گذشته با بودن الگوهای ورزشی چون هادی ساعی، یوسف کرمی، محمد معتمد و کیمیا علیزاده بود. حال این الگو سازی کجا رفته نگاهی کنیم به تاریخچه تکواندو ببینیم درکجای این فدراسیون در حال حاضر این الگوها نقش آفرینی میکنند، قطعاً کسی را نخواهیم یافت زیرا تنگ نظری ریاست محترم فعلی و عوامل زیر مجموعه دیگر چنین جایگاهی را به نام آوران نخواهد داد.

سراغ بگیرید الان کجا هستند این مدال آوران هرکدام یا در گوشه ای در این سرزمین به زندگی خود پس از عمری تلاش  می پردازند و عده ای هم در گوشه ای از غربت هستند.

سؤال از رئیس فدراسیون جناب آقای پولادگر که نزدیک به 30 سال ایشان برتخت مدیریت فدراسیون تکیه زده و متأسفانه غیر از خود و افکارپوچ چابلوسان اطراف خود که نان به نرخ روز می خورند کسی را نمیبیند . اگر کسی انتقاد از ایشان کند دیگر جایگاهی در این رشته نخواهد داشت.

باید بدانند…

آقای پولادگر باید بداند که جایگاه و موقعیت ایشان مدیون مدال های این عزیزان بوده است که با هزاران امید پا به عرصه تکواندو گذاشتند و تمام سختی ها را به جان خریدند تا پرچم کشورمان را استوار نگهدارند، کجا هستند پیشکسوتان و مربیانی که هریک دهها امثال هادی ساعی و یوسف کرمی ها تربیت کردند آیا شده است تاکنون حالی از این عزیزان پرسیده شود.

آقای پولادگر جامعه ورزش تکواندو قدردان زحمات شماست اما تازمانی که روش مدیریتی شما بتواند قله های افتخار بالاتری را یکی پس از دیگری فتح کند نه اینکه یکی پس از دیگری سقوط کند. شما باید محترمانه بعداز المپیک 2021 توکیو از مردم عذرخواهی میکردید و میدان را طبق فرمایش مقام معظم رهبری به جوانان می دادید که نکردید.

حال چرا مگر چه منفعتی درادامه راه برای شمادارد که با مهندسی انتخابات و علرغم توصیه و تأکید بزرگان مملکتی به جنابعالی برای ترک پست ریاست با اوج که البته دیگر اوجی نمانده، ولی شما همچنان پافشاری میکنید.

ظهور افق روشن در عرصه ورزش تکواندو

سخن زیاد است اما امید داریم با حضور قهرمان نامی جهان هادی ساعی که در این انتخابات شرکت کرده است به لطف پروردگار و با درایت و حق بینی اعضای محترم مجمع این کرسی به اهلش برسد تا با حضور ایشان شاهد ظهور افق روشنی در عرصه ورزش تکواندو باشیم تا بار دیگر ساختار همدلی در این فدراسیون ایجاد شود و شاهد ایجاد ظرفیتهای جدید برای آغازی نو باشیم تا در سطح جهان دوباره قله های افتخار را یکی پس از دیگری کسب کنیم.

دیپلماسی ورزشی

با حضور هادی ساعی حتی می توانیم با توجه به اینکه ایشان در سطح جهان در هر رده ای شناخته شده هستند می تواند از تجربه و اعتبار خود در حوزه دیپلماسی ورزشی که به عنوان یک خلاء در سطح روابط و سیاست خارجی میبینیم استفاده کند و دریچه جدیدی در مناسبات ورزشی در سطح جهان برای ایران عزیز به همراه داشته باشد و امیدواریم وزارت ورزش و جوانان  با سرلوحه قراردادن انتصابات مدیریتی خود نگاه ویژه ای به بهره گیری از ساختار و توانمندی مدیریتی جوانان بخصوص قهرمانان ورزشی باشد تا شاهد شکوفایی اعتلای نام جمهوری اسللامی ایران در سطح دنیا باشیم انشاالله به لطف پروردگار حق تعالی.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 3 میانگین: 3]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا