اجتماعیاقتصادیشرکتیکشاورزیگزارشویژه

تاکید معاون وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از ظرفیت بانوان دانش آموخته کشاورزی

صندوق مشترک استان ها با بسترسازی ورود فارغ التحصیلان کشاورزی به عرصه کشاورزی را فراهم می کند

صندوق مشترک استان ها با بسترسازی ورود فارغ التحصیلان کشاورزی به عرصه کشاورزی را فراهم می کند. استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان کشاورزی بخصوص  بانوان فارغ التحصیل کشاورزی باعث تحول در کشاورزی کشور می شود. دکتر سیدمجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور در غرفه صندوق مشترک استان ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در نمایشگاه روستاآباد ضمن استقبال از فعالیت این صندوق گفت:   حرکتی که صندوق مشترک استان ها آغاز کرده  حرکت بسیار ارزشمندی که باید به تمام استان ها تعمیم داده شود  تا افرادی که از این طرح بهره مند می شوند در طیف گسترده تری بتوانند فعالیت کنند. معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد  ورود  فارغ التحصیلان بخش کشاورزی  و درگیر کردن آنها به طور مستقیم در فعالیت های کشاورزی  اقدام تحول افرینی در حوزه نظام مهندسی ایجاد می کند.

ظرفیت بانوان در بخش کشاورزی بیشتر از آقایان است

به  گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق مشترک استان ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، سید مجتبی خیام نکویی، در باره ظرفیت بانوان فارغ التحصیل کشاورزی کشور گفت: ظرفیت بانوان در بخش کشاورزی اگر بیشتر از آقایان نباشد کمتر نیست برهمین اساس، در گفت وگو با  همکاران سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی  به ویژه  آقای دکتر قاسمی، معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تاکید شد که این ظرفیت را فعال کنند و  انشاالله با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد زمینه فعالیت بانوان در آینده نزدیک فراهم می شود.

خیام نکویی افزود:  در جلسه ای که با وزیر محترم کشاورزی برگزار شد ایشان هم  به آموزش و ترویج به ویژه در حوزه روستاها و عشایر تاکید ویژه داشتند و با این رویکرد  انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم .

صندوق مشترک استان ها برای کشاورزان  بازارهای هدف ایجاد می کند

ودود حیدری مقدم، مدیرعامل صندوق مشترک استان ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در باره فعالیت های  این صندوق گفت: صندوق در دوره جدید فعالیت خود، توانسته است فرصتی برای استفاده از ظرفیت بهره برداران کشاورزی ایجاد کند . به گفته وی، صندوق مشترک استان ها با  سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم در طرح های کشاورزان  مشارکت عملیاتی محور خواهد داشت.

حیدری مقدم تصریح کرد: بیشترین نقش  صندوق  ارائه  آموزش های   لازم به کشاورزان برای ایجاد بازار هدف است. در  واقع صندوق در حوزه کشاورزی ، بازارسازی گسترده ای را از طریق  مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی  فراهم می کند تا کشاورزان بتوانند بدون حضور واسطه ها محصولات خود را عرضه کنند.

احیای تعاونی های سیستان و بلوچستان

ولی الله آقایارزاده، مشاور ویژه اقتصادی صندوق مشترک استان ها هم با اشاره به اینکه از فعالیت صندوق مشترک استان ها با رویکرد حمایت از عشایر و روستا زمان زیادی نمی گذرد، گفت: در این دوره زمانی با تلاش های  آقای حیدری مقدم ،  تفاهم نامه ای   با سازمان شهرداری ها و دهیاری های  کشور  و تفاهم نامه ای با  قرارگاه شهید شوشتری امضا شد  و توانستیم بیش   از ۲۵۰۰ فارغ التحصیل  نظام مهندسی را   برای  فعالیت در این ۲ تفاهم نامه جذب کنیم . به گفته آقایارزاده، با انعقاد تفاهم نامه میان صندوق مشترک استان ها و  قرارگاه شهید شوشتری ،  قشر عظیمی از تعاونی های  کشاورزی که در استان سیستان و بلوچستان حضور دارن و فعال هستند جامعه ی هدف صندوق مشترک استانها جهت جذب فارغ التحصیلان کشاورزی میباشند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا