اجتماعیاقتصادیصادرات و وارداتگزارشویژه

بدون کارت بازرگانی کالا ترخیص کنید

بدون کارت بازرگانی کالا ترخیص کنید؛ ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی برای دارندگان کارت بازرگانی که کارت آنها منقضی، تعلیق یا ابطال می‌شود، مجاز شد.

به گزارش تیتر یک آنلاین، نرگس باقری زمردی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در بخشنامه‌ای به گمرک ایران موضوع ترخیص و صادرات کالا را ابلاغ کرد.

در این نامه که ۲۳ خردادماه صادر شده، آمده است: با عنایت به تبصره ۲ بند ۶ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب‌نامه هیأت وزیران مبنی بر ترخیص یا صادرات کالا باتوجه به انقضا، تعلیق یا ابطال کارت به استحضار می‌رساند:

۱٫ اقلام موضوع ثبت سفارشاتی که در زمان اعتبار آن دارای کد ساتا بوده و بارنامه آنها در زمان اعتبار ثبت سفارش صادر شده و یا در زمان اعتبار ثبت سفارش کالای آنها دارای قبض انبار معتبر از اماکن گمرکی است، علیرغم ابطال، انقضا و یا تعلیق کارت با رعایت دیگر ضوابط و مقررات مربوطه قابل ترخیص است.

۲٫ صادرات اقلامی که کارت بازرگانی صاحب کالا به هر دلیلی ابطال، تعلیق یا منقضی شده و در زمان اعتبار آن دارای یکی از شرایط قیده شده در ماده ۱۱ مکرر آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات باشد، با رعایت دیگر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.

ابلاغیه سازمان توسعه تجارت صادرات کالا بدون کارت بازرگانی به گمرکات کشور

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا