اجتماعیحمل و نقلگزارشویژه

تقویت زیر ساخت ها و رفع نقاط حادثه خیز راه های اصلی و فرعی استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز خبر داد:

تقویت زیر ساخت ها و رفع نقاط حادثه خیز راه های اصلی و فرعی استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: این استان دارای یک هزارو ۵۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و تقویت زیر ساخت ها و رفع نقاط حادثه خیز راه های اصلی و فرعی استان البرز از اولویت های اداره کل راهداری محسوب می شود‌.

به گزارش تیتر یک آنلاین-رضوانی- علی زندی فر در نشست خبری تور رسانه ای استان البرز که به منظور تبیین تلاش های صورت گرفته و بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی محور کرج- چالوس و روند بازگشایی جاده شمشک-دیزین تور رسانه‌ای خبرنگاران استان البرز برگزار شد، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با تلاش شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به مردم هستندکه نمونه بارز آن بازگشایی مسیر در سیل اخیر جاده چالوس بود که با تلاش راهداران و سایر دستگاه ها این مسیر برای تردد عموم مردم محقق شد.

وی ضمن تقدیر از اطلاع رسانی خوب خبرنگاران در آگاه سازی مردم نسبت به وضعیت جاده ها و راه های البرز، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در صدد هستیم زیر ساخت های راههای اصلی استان البرز را تقویت کنیم و در حال حاضر ۱۰۸ پروژه ساخت جاده، ابنیه و بهسازی آسفالت در راه های البرز با اختصاص یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز با اشاره به اینکه چهار بانده کردن محور های آتشگاه به کمربندی برغان، سهیلیه و سعیدآباد از جمله پروژه های در حال ساخت و تکمیل راهداری است، به اجرای روکش آسفالت کل راه‌های استان در قالب«نهضت آسفالت» اشاره کرد و گفت: در تمام محورهای استان کارگاه بهسازی آسفالت فعال است.

زندی فر با بیان اینکه اربعین امسال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از البرز عازم کربلای معلی خواهند شد ، در خصوص طرح ساماندهی معادن البرز نیز اظهار کرد: اکثر بارهای معادن استان البرز بدون بارنامه در حال تردد هستند که قرار شده انتقال تمام بارهای کشور از مبدأ به مقصد با بارنامه دولتی انجام شود زیرا هم از قاچاق کالا جلوگیری و هم عوارض و مالیات آن در خود استان استفاده می شود.

وی به راه اندازی پایگاه مرکز داده استان البرز نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت های این پروژه تعلق گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز با اشاره به معضل ترافیک البرز و با بیان اینکه ادامه اتوبان شهید همت که تا پایان تابستان امسال زیر بار ترافیک می رود و بار ترافیک اتوبان به بعد از بهشت سکینه انتقال داده می‌شود، به رفع این معضل کمک می کند ،افزود: بر اساس مطالعات انجام شده توسط استاندار البرز قسمت داخل شهر اتوبان تهران_کرج قابلیت دو طبقه شدن را دارد، بنابراین با اجرای این طرح بار ترافیکی اتوبان کاهش می یابد.

ضمن اینکه طرح مطالعات پروژه کمربندی جنوبی، گرمدره، راه آهن و پروژه ماهدشت به اشتهارد یکی دیگر از راهکارهای حل معضل ترافیک البرز محسوب می شود.

زندی فر با بیان اینکه تمام تونل های جاده چالوس ظرف مدت یک ماه آتی نورپردازی می شوند، خاطرنشان کرد: بهسازی، زهکشی و ایمن سازی چندین تونل این مسیر انجام شده و اتمام مابقی تونل ها جزو برنامه های ما است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا