اقتصادی

راهنمای دریافت وام از طریق سامانه مرات

وقتی فردی برای وام مراجعه می‌کند، اگر قرار است وام وی تایید شود و اسناد ضمانتی خاصی از او گرفته شود، باید مستدل و مستند به سیستم اعتبارسنجی و امتیاز اعتباری باشد.

در این مطلب از تیتر یک آنلاین، توضیحاتی درباره راهنمای دریافت وام از طریق سامانه مرات خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محمدحسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت مراحل دریافت وام از طریق سامانه مرات را تشریح کرد.

مرکز اعتبارسنجی مرآت، سامانه ‌ای در خدمت اعضای بانکداری اجتماعی بانک قرض ‌الحسنه رسالت می ‌باشد تا به صورت غیر حضوری، ارزیابی شوند و توان بازپرداخت ماهانه اقساط و ظرفیت بدهی آن‌ها محاسبه شود. اعتبارسنجی ذکر شده، به صورت ساده، و با لحاظ ماهیت گروهی اعضا انجام می ‌شود. مرآت، بستر ایمن و آسانی است که متقاضیان اعتبارسنجی، راهنمای کانون ‌ها، بانک و همین ‌طور گروه‌ های دیگر از طریق آن در تعامل خواهند بود. ویژگی ‌ها و مزیت‌ های سامانه اعتبارسنجی مرآت:

  • بالا بودن سرعت فرآیند اعتبارسنجی اعضا.
  • ارائه خدمات ارزیابی اعتباری.
  • استانداردسازی و هماهنگ‌سازی فرآیند اعتبارسنجی اعضاء.
  • تعیین ظرفیت بدهی اعضاء براساس شاخص‌های اعتبارسنجی.
  • تعیین بهبوددهنده ‌های اعتباری متناسب با سطح اعتبار اعضاء.
  • افزایش رضایت اعضاء با توجه به صرف زمان کوتاه برای اعتبارسنجی.
  • محاسبه ریسک اعتباری و پیشنهاد راهکارهای مدیریت آن.
  • قابلیت اتکای بالای خروجی ‌های اعتبارسنجی با توجه به مستند بودن اطلاعات و مدارک.

محمدحسین حسین زاده در خصوص خدمات قابل ارائه از طریق سامانه مرات بانک قرض الحسنه رسالت، گفت: ” مشریان می توانند برای خدماتی از جمله کارت المثنی، تمکن مالی، دریافت صورت حساب و … از طریق پیشخوان مجازی رسالت اقدام کنند و در مرکز، عملیاتی که به صورت متمرکز در بانک قرض الحسنه رسالت به مشتریان اعلام و در صورت نیاز به مدرک و مستندات، به آدرس پستی ارسال می شود.

در بخش تسهیلات و وام نیز پیش نیاز دریافت، عضویت در سامانه مرات است که این سامانه سه سال قبل طراحی و پیاده سازی شده و در حال حاضر نیز بیش از ۲.۵ میلیون نفر عضو دارد. در این سامانه افراد اعتبارسنجی می شوند و سپس از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک برای دریافت تسهیلات اقدام می کنند.

به خصوص در شرایط فعلی کرونایی نیاز به حضور فیزیکی در شعب وجود ندارد و ما نیز با توجه به عدم نیاز به شعب، بسیاری از شعب بانک را حذف کرده ایم. “

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا