اقتصادی

کدام بانک در سال 99 بیشترین سود را می دهد؟

در این مطلب از تیتریک آنلاین، توضیخاتی درباره بیشترین سود بانکی پرداخت شده در سال 1399 شمسی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. این روز‌ها بسیاری از افراد با توجه به وضعیت تورم و افزایش قیمت‌ ها، نگرانی ‌هایی در خصوص سپرده ‌های بانکی خود دارند. در واقع همگان مایل هستند از پول ‌های پس انداز خود بالاترین سود را دریافت کنند!

بیشترین سود بانکی

برای دریافت سود بانکی معقول، یکی از مهم‌ ترین اقداماتی که باید انجام دهید، انتخاب بانک است. اینکه در چه بانکی سرمایه گذاری کنید بسیار مهم است. به ‌ویژه بانک ‌های خصوصی و موسسات مالی اعتباری که گاهی با ارائه سودهای وسوسه ‌انگیز، افراد زیادی را به خود جذب می‌ کنند و در نهایت خبری از انجام تعهدات نیست!

بیشترین سود سپرده بانک ‌ها طبق آخرین مصوبات شورای پول و اعتبار -که از بهمن ماه سال 1396 شمسی تا حالا تغییری نکرده است- ۱۵ درصد است. در سال ‌های گذشته (و احتمالا در ادامه امسال) بانک ‌ها با توجه به کسب منابع مالی و نیاز‌های سرمایه‌ گذاری، این نرخ سود را رعایت نمی ‌کردند تا جایی که سود ۲۰ درصد به یکی از مؤلفه ‌های سپرده‌ های بلندمدت تبدیل شد.

با توجه به نوسانات اقتصادی و مشکلات سرمایه ‌پذیری، بانک ‌ها تصمیم گرفته ‌اند که به مصوبه سال 1396 شمسی شورای پول و اعتبار بازگردند. به این ترتیب، از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1399 شمسی سود سپرده‌ های بلندمدت ۱۵ درصد محاسبه و پرداخت می ‌شود و سپرده‌ های کوتاه ‌مدت از ده درصد به ۸ درصد کاهش یافته است!

بیشترین سود سپرده بانک‌ها در سال ۹۹ (جدول اطلاعات سود بانکی به تفکیک)

بیشترین سود سپرده بانک‌ها در سال ۹۹ (جدول اطلاعات سود بانکی به تفکیک)

بیشترین سود سپرده بانک‌ها در سال ۹۹ (جدول اطلاعات سود بانکی به تفکیک)

یکی از سوالات رایج این روز‌ها این است که آیا سود سپرده‌ های قدیمی مشمول تصمیم جدید بانکی می‌ شوند؟

تصمیم بانک ‌ها برای بازگشت به نرخ سود ۱۵ درصد، عطف ‌بماسبق نمی ‌شود. سپرده‌ های بلندمدت معمولا یکساله هستند و بانک‌ ها موظفند تا پایان سال قراردادی ‌خود، همان سود قبلی را مبنای پرداخت خود حساب کنند و تنها حساب ‌های جدید که از اول اردیبهشت ماه سال 1399 شمسی به بعد باز می ‌شوند، با نرخ سود سال 1399 شمسی محاسبه می‌ شوند.

کدام بانک ‌ها کمترین سود سپرده را دارند؟

در حال حاضر و طبق اعلام شعب، بانک‌ های مسکن، انصار، توسعه صادرات، حکمت ایرانیان، صنعت و معدن، مهر اقتصاد و پست ‌بانک هیچ‌ گونه طرح خاصی برای پرداخت سقف سود سپرده ندارند! و سپرده‌ های بلندمدت یک ‌ساله تمامی این بانک ‌ها با نرخ سود ۱۵ درصد قابل ‌افتتاح است.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا