اقتصادی

خروج تقاضای کاذب از بازار خودرو/ افزایش عرضه خودرو صفر در اسفند ماه

جدیدترین بررسی بازار خودرو حاکی از آن است که باوجود افزایش قیمت خودرو نسبت به یکی دو هفته گذشته، این بازار برای سرمایه گذاران از جذابیت افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین؛ جهش قیمت خودرو در سال 99 نه به دلیل افزایش تقاضای مصرفی خودرو، بلکه به دلیل ورود حجم بالای نقدینگی به این بازار به قصد سرمایه گذاری بود که از بهار تا اوایل پاییز اتفاق افتاد و قیمت خودرو را بالا برد.

اما اکنون وضعیت به گونه ای شده است که این تقاضای سرمایه گذاری که از آن به تقاضای کاذب هم تعبیر می شود، دیگر میل ورود و خرید خودرو را ندارد. خروج سفته بازان از بازار خودرو سیگنال مهمی است که نشان می دهد برخلاف هفت ماه ابتدایی امسال، اکنون چشم انداز جهش و افزایش معنی دار قیمت خودرو وجود ندارد. در واقع سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که خرید خودرو در قیمت های کنونی دست کم در کوتاه و میان مدت سودآوری چندانی نخواهد داشت.

در این میان اکنون فرصت برای تقاضای واقعی خودرو فراهم است تا وارد بازار شوند. هر چند این بخش تقاضا نیز هنوز با احتیاط عمل کرده و در انتظار کاهش قیمت خودرو هستند.

حذف دلالان خودرو
حذف دلالان خودرو

در این رابطه نعمت الله کاشانی نسب، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌ داران گفت: در بازار خودرو آرامش حکمفرماست و خرید و فروش فقط برای مصرف شخصی انجام می شود.

وی درباره افزایش عرضه خودروهای صفرکیلومتر مدل ۹۸ و ۹۹ گفت: این موارد خودروهایی بوده که با هدف فروش با قیمت های بالا و کسب سود خریداری و نگهداری شده بودند اما با توجه به اتمام سال ۹۹؛ دارندگان چنین خودروهایی ناچار به عرضه و فروش هستند تا مدل به اصطلاح عقب نماند و قدیمی نشود به همین دلیل شاهد عرضه فراوان چنین خودروهایی برای فروش در بازار هستیم.

به گفته وی افزایش عرضه خودروهای صفر کیلومتر در یک ماه منتهی به نوروز بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا