اجتماعیفرهنگی و هنریگزارش

تاکید بر سیاست حضوری نویسی در هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتقای کیفیت آثار در هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران گفت: در این دوره توجه ویژه‌ای به موضوع حضوری‌نویسی شد، سیاست حضوری‌نویسی بر روح زنده خوشنویسی تاکید دارد.

به گزارش تیتر یک انلاین به نقل از خبرنگار تولید و بازار ، نشست خبری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران دوشنبه -۲۵ دی ماه- با حضور محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاست‌گذاری دوسالانه هفتم، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دبیر دوسالانه، سید علی اشرف صندوق آبادی عضو شورای سیاست‌گذاری دوسالانه و قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران، جعفر واحدی عضو شورای سیاست‌گذاری دوسالانه و رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، امیر ملاحسنی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن تاکید بر قدرت جریان‌سازی دوسالانه‌ها به عنوان رویدادهای تخصصی هنری به تفاوت آنها با جشنواره‌های مناسبتی و سایر رویدادهای عرصه تجسمی اشاره کرد و اظهارکرد: در دوسالانه‌های هنری، متخصصین و هنرمندان تراز اول یا کسانی که در حال تبدیل شدن به هنرمندان تراز اول هستند حضور فعال‌تری داشته و آثار خود را ارائه می‌کنند.

خراسانی زاده با اشاره به برگزاری منظم دوسالانه خوشنویسی گفت: در میان دوسالانه‌های گوناگون عرصه هنرهای تجسمی، تنها دوسالانه‌ای که به صورت منظم برگزار شده، خوشنویسی است؛ این دوسالانه در قامت تنها رویدادی که به میزبانی استانی معین برگزار می‌شود، شناخته شده و استان قزوین اثبات کرده است که می‌تواند با حضور طیف‌ها و سلایق متفاوت چنین رویداد مهمی را برگزار کند و آن را ارتقا دهد.

وی افزود: شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران در آخرین روزهای مرداد امسال فعالیت خود را آغاز کرد. تلاش شورا بر این بود که رویکردهای تازه‌ای را دنبال کند. بر همین اساس، دو جلسه مفصل در ماه‌های مرداد و مهر برگزار و مصوبات این جلسات در حوزه اجرا پیگیری شد.

تاکید بر ارتقای کیفیت آثار دوسالانه

رئیس شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوسالانه خوشنویسی اظهار کرد: یکی از نخستین و مهمترین تاکیدات شورای سیاست‌گذاری این بود که کیفیت آثار ارتقا پیدا کند که این مهم، مستلزم برخی تغییرات و سختگیری‌ها در فرایندهای اجرایی بود.

برون‌داد این تصمیم را می‌توان در کمیت آثار انتخاب‌شده ملاحظه کرد؛ تاکید شورای سیاست‌گذاری بر کاهش تعداد آثار بود تا بتوانیم در گذر زمان به نقطه‌ای برسیم که در پرتو افزایش کیفیت، دوسالانه به آوردگاه جدی‌تری برای هنرمندان خوشنویس بدل شود.

خراسانی‌زاده گفت: تاکیدمهم دیگرمان این بود که میان دوسالانه و جشنواره‌ها تفاوت قائل شویم. باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که دوسالانه‌ها، جشنواره نیستند. با وجود این، گاهی پیش آمده که دوسالانه‌ها، به جشنواره‌هایی بدل شده‌اند که صرفا دو سال یکبار برگزار می‌شوند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا