اقتصادی

راهنمای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین

بیت کوین با استفاده از ابزار کیف پول، کنترل دارایی ‌ها را به خود افراد می ‌سپارد و به همین دلیل، پیداکردن یک کیف پول امن و مطمئن برای ذخیره بیت کوین از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است! بهترین کیف پول بیت کوین ، کیف پولی است که کار با آن برای کاربر آسان ‌تر از بقیه باشد و بتواند به ‌خوبی امنیت بیت کوین‌ ها را برقرار کند.

بهترین کیف پول بیت کوین

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، بیت کوین در سال ‌های اخیر به یکی از بهترین بازارها برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. سودآوری اولین رمز ارز جهان بسیار بالاتر از سایر دارایی‌ ها در بازارهای سنتی بوده است! چنانچه تصمیم دارید در بیت کوین سرمایه‌ گذاری کنید یا تراکنش بیت کوین انجام دهید، در ابتدای کار نیاز به کیف پول یا والت (Wallet) دارید.

در گذشته مردم پول خود را پیش خود نگه می ‌داشتند و پس ‌انداز‌های خود را به صورت اسکناس ذخیره می‌ کردند. به مرور زمان و با آمدن بانک‌ ها و موسسات مالی، ذخیره پول به دست این نهاد‌ها سپرده شد. امروزه همه ما برای نگه داشتن پول ‌های خود به بانک رجوع می ‌کنیم و با باز کردن یک حساب، اطلاعات مالی خود را در جایی ذخیره می ‌کنیم. اما در مورد بیت کوین، تفاوت‌ هایی در روش نگهداری وجود دارد.

برای نگهداری بیت کوین به کیف پول ارز دیجیتال یا Wallet نیاز خواهیم داشت. این کیف پول، کلید خصوصی و کلید عمومی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای ما نگهداری می ‌کند. کیف پول ‌های بیت کوین بسیار زیاد می باشند و ممکن است در زمان انتخاب، میان گزینه ‌های زیادی قرار بگیریم و مردد شویم. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ‌ها استفاده کاربران ایرانی از خدمات خود را ممنوع کرده ‌اند، بهترین کیف پول برای نگهداری رمز ارز BTC چیست؟

به طور کلی در زمان انتخاب والت بیت کوین، چند گزینه کلی دارید:

  • استفاده از کیف پول نرم افزاری: این Wallet ها را می ‌توان بر روی گوشی تلفن همراه و یا لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود دانلود و نصب کرد.
  • استفاده از کیف پول سخت افزاری: این والت‌ های بیت کوین یک دستگاه فیزیکی کوچک مشابه یه فلش مموری است که باید آن را خریداری کرد (قیمت آن بین 50 تا 200 دلار است) و با اتصال آن به لپ تاپ و یا گوشی موبایل، دارایی‌ های دیجیتال خود را مدیریت کرد.
  • استفاده از صرافی‌ های داخلی و خارجی: صرافی‌ های متمرکز ارز دیجیتال که بازار معاملاتی را ارائه می ‌دهند نیز محلی برای نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند.
  • استفاده از کیف پول ‌های آنلاین: این کیف پول ‌ها که عموما به سایت کیف پول بیت کوین مشهور هستند نیز یکی دیگر از انواع والت های بیت کوین است. با اتصال به سایت این کیف پول می ‌توان دارایی دیجیتال خود را مدیریت کرد و در این نوع هیچ نرم افزار و سخت افزاری در میان نیست و همه چیز در وب سایت و سرور آن وجود دارد.

توجه داشته باشید اینکه چه کیف پولی بهترین است، کاملا به شرایط وابستگی دارد و برای هر شخص نسبت به سطح دانش، امکانات موردنیاز و میزان سرمایه پاسخ این سوال می ‌تواند متفاوت باشد.

به ‌عنوان مثال، برای افراد تازه‌ کار معمولا کیف پولی مناسب است که کارکردن با آن آسان باشد و از ارزهای دیجیتال متعددی پشتیبانی کند، اما برای فردی که حرفه ‌ای است و به امکانات بیشتری برای مدیریت بیت کوین نیاز دارد، رابط کاربری یا پشتیبانی از ارزهای دیجیتال دیگر خیلی اهمیت ندارد.

همچنین، امکانات (دسترسی به اینترنت، کامپیوتر یا تلفن همراه) در بحث مناسب بودن یک کیف پول تأثیرگذار است. کیف پول‌های بیت کوین انواع مختلفی دارند و در سیستم‌عامل‌های مختلف اجرا می‌شوند، بنابراین هر کس نسبت به شرایط و امکانات خود یکی از انواع کیف پول ‌های بیت کوین را انتخاب می‌کند. به‌عنوان مثال، فردی که کامپیوتر شخصی ندارد، از کیف پول‌های موبایل استفاده می‌کند و یا فردی که تلفن همراه هوشمند ندارد، از کیف پول‌هایی به جز موبایل بهره می‌برد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا