اقتصادی

استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استمرار افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه رمضان، استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ را در تنظیم بازار مرغ موثر و کمک‌کننده دانست.

استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ

سامانه جامع تجارت

به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از  گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این ۲ وزارتخانه به میزبانی وزرات صمت برگزار شد افزود: در خصوص بازار مرغ، با توجه به تجربیاتی که وجود دارد، به نظر می‌رسد استفاده از سامانه جامع تجارت می‌تواند در ایجاد آرامش در بازار بسیار کمک کننده باشد.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه این سامانه ۷۰ درصد کارآمد است، اضافه کرد: اگر بتوان ترتیبی اتخاذ کرد که عرضه مرغ در این شبکه صورت گیرد کنترل و تنظیم بازار مرغ بهتر خواهد شد و ان‌شاءالله برای ماه رمضان، شاهد آرامش در این بازار خواهیم بود.

وی با اشاره به هماهنگی خوب ایجاد شده میان دستگا‌های مرتبط و با استناد به گزارش‌های سازمان‌ها و بخش‌های ذیربط در وزارت صمت گفت: ۲ قلم کالای سیب و پرتقال به عنوان کالا‌های پرمصرف این ایام مورد نظر وزارت صمت بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، شرایط عرضه این دو قلم کالا در بازار هم از نظر کیفیت و هم قیمت، مطلوب است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اینکه وزارت صمت تنها مسئول تنظیم بازار کالا‌هایی است که یارانه از دولت دریافت می‌گنند، افزود: با توجه به حساسیت بازار شب عید، مانند سنوات گذشته به تنظیم بازار میوه شب عید اقدامات لازم صورت پذیرفت و حدود ۴۰ هزار تُن میوه برای این ایام خریداری شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه محموله میوه‌ها با توجه به اعلام نیاز هر استان، به مقصد مورد نظر ارسال شده است، آغاز توزیع میوه‌های خریداری شده را تاریخ ۲۵ اسفند ماه اعلام کرد.

وی به افزایش ۲۵ درصدی توزیع روغن در ۲ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث نظارت با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد باوجود بازرسی‌های مستمر، آنقدر جرایم بازدارنده نیست و باید در این زمینه بررسی‌هایی لازم انجام شود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا