اقتصادی

استفاده از فضای مجازی برای آموزش مفاهیم مدیریت مصرف

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرصت جدیدی که فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان ایجاد کرده، گفت: می‌توان از این فرصت برای آموزش روش‌های بهینه مصرف استفاده کرد.

Image result for استفاده از فضای مجازی برای آموزش مفاهیم مدیریت مصرف

به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، « محسن حاجی میرزایی» روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه در زمینه اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و انرژی با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، افزود: نزدیک به ۱۳ میلیون دانش آموز، حدود یک میلیون معلم و کادر آموزشی در یک شبکه بهم پیوسته بایک دیگر در تعامل هستند که می توان از این فرصت برای آموزش مفاهیم بهینه سازی و مدیریت مصرف بهره گرفت.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا دانش آموزان چگونگی استفاده بهینه از منابع را فراگرفته و در زندگی خود بکار گیرند.

وزیر آموزش و پرورش یادگیری را یکی از مهمترین بنیان های زندگی انسانی برشمرد و خاطرنشان ساخت: یادگیری است که کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد البته در این میان چگونگی یادگیری و آنچه که یاد گرفته می شود نیز از اهمیت بالایی برخودار است.

حاجی میرزایی خاطرنشان ساخت: آنچه که در مدارس آموزش داده می‌شود می‌تواند آینده یک کشور را رقم زده و آن کشور را کشوری با الگوهای درست پیشرفت نشان دهد.

وی از تعریف مولفه‌های صحیح آموزش در وزارت آموزش و پرورش خبرداد و گفت: تلاش این است دانش آموزان با فراگیری اصول صحیح آینده‌ای درخشان تر رقم بزنند.

وزیرآموزش و پرورش گفت: یکی از قابلیت‌های متمایزی که نسل آینده باید داشته باشد نحو ارتباط با داشته‌های خود است بنابراین تلاش می‌شود این موضوع در بین دانش آموزان بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

حاجی میزایی موضوع بهره‌وری را مورد اشاره قرار داد و گفت: بهره‌وری در جهان یک شاخص خیلی مهم است و در اقتصاد نیز رسیدن به این نکته که چگونه باید از منابع خوب استفاده کرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی مصرف بهینه را یک مقوله تربیتی برشمرد  که از اهمیت بالایی نیز برخودار است و افزود: توجه به این موضوع‌ها باید در مدارس جدی‌تر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نحوه تعامل انسان با داشته های خود جزو فلسفه خلقت است، ادامه داد: پرداختن به این موضوع ها در آموزش و پرورش به عنوان اولویت قرار گرفته است.

حاجی میرزایی گفت: چنانچه دانش آموزان نحوه تعامل با داشته ها را فراگیرند و نیز بدانند چگونه از منابع به درستی استفاده کنند موفق شده ایم.

وی به امضای تفاهمنامه با وزارت نیرو اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ارتقای سواد آب و انرژی، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی، ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در جامعه مخاطب وزارت آموزش‌وپرورش و دانش آموزان جهت حفظ منابع آبی و به‌ کارگیری الگوهای صحیح مصرف آب و انرژی از اهداف کلی این تفاهم‌نامه است.

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی شبکه آموزش برای فرهنگ‌سازی در زمینه بهره‌وری انرژی خبر داد و گفت: ما با تمام امکانات در اختیار بهره‌وری انرژی هستیم و از همه ظرفیت‌ها و توانمندی شبکه آموزش استفاده خواهیم کرد تا این مسئله فرهنگ‌سازی به طور کامل در کشور نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، در چارچوب تحقق سیاست‌های کلان سند چشم‌انداز در افق سال ۱۴۰۴ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین بودجه سنواتی در حوزه آب و انرژی و تقویت همکاری‌ها و توانمندی‌های وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در زمینه استفاده بهینه از منابع آب و انرژی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا