اقتصادیویژه

استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در سال ۱۴۰۱

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار تیتر یک آنلاین، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ استمرار می یابد.

سید نظام الدین موسوی با بیان این خبر افزود: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و با اختصاص بودجه مناسب، بخشی از مشکلات بازنشستگان عزیز حل می شود.

وی با تاکید بر اهتمام، همکاری و هماهنگی کامل بین قوای کشور در این خصوص، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به طور کامل اجرا شده و استمرار یابد.

برای همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در لایحه بودجه دولت، ۲۱۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، مجلس نیز (از محل بند الحاقی ۱ تبصره ۲ لایحه) ۱۰۴ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام به صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری تخصیص داد و در مجموع ۳۲۳ هزار میلیارد تومان برای این امر در سال آتی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهرا مجلس از آنچه که دولت برای همسان سازی بازنشستگان در نظر گرفته بود رقم بالاتری را پیش بینی کرده است.

محمود کیانی – خبرنگار پارلمانی

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا