اقتصادی

مقایسه دو گوشی گلکسی ای 71 و گلکسی ام 51 + فیلم

در این ویدیو دو گوشی سامسونگی رو مقایسه شده است که طرفدارهای زیادی در بازار دارند گلکسی ای 71 و گلکسی ام 51 دو تا میان رده سامسونگ هستند. که خیلی ها برای خرید بهشون فکر می کنن و تو این ویدیو میگم که کدوم یکی از این دو تا گوشی ارزش خرید بیشتری دارند.

samsung galaxy m51 vs galaxy a71 /گلکسی ام 51 در مقابل گلکسی ای 71 - YouTube

مقایسه گلکسی ای 71 و گلکسی ام 51

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A71 با M51

از رو‌به‌رو تفاوتی بین گوشی سامسونگ گلکسی A71 با M51 پیدا نمی‌کنید؛ این دو حتی سایز تقریباً یکسانی هم دارند، اما گلکسی M51 به خاطر باتری بزرگ ضخامت و وزن بیشتری دارد.

تفاوت بین ای A71 و ام ۵۱ زمانی آشکار می‌شود که نگاهی به کیفیت ساخت بدنه و پنل پشتی بیندازید. در همان نگاه اول متوجه شوید که سامسونگ برای طراحی M51 زمان زیادی صرف نکرده و برخلاف A71 این مدل را ساده ساخته است. این تفاوت در جنس مواد به کار رفته نیز دیده می‌شود و با اینکه هر دو ساختار پلاستیکی دارند، اما به نظر می‌رسد که گلکسی A71 از مواد باکیفیت‌تری ساخته شده است. با این حال پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از پوشش محافظ و بک کاور نه تنها برای M51 بلکه برای A71 هم استفاده کنید.

نمایشگر در هر دو از نوع Super AMOLED Plus است و اندازه‌ای برابر با ۶.۷ اینچ دارد و حتی رزولوشن برابری هم ارائه می‌دهند. گفتنیست که میزان روشنایی در هر دو مدل کافیست و از این نظر سامسونگ واقعاً سنگ تمام گذاشته و نمایشگرهای با کیفیتی ساخته است، ولی اگر این دو از روبه‌رو کنار یکدیگر قرار بگیرند به نظر می‌رسد که A71 رنگ‌ها را سچوره و غنی‌تر به نمایش می‌گذارد. تفاوت دیگری که در بخش وجود دارد، سنسور اثر انگشت است که در A71 زیر نمایشگر و در M51 کنار گوشه تعبیه شده است و به نظر می‌رسد سنسور M51 عملکرد سریعی‌تری دارد!

مقایسه عملکرد سخت‌افزار و نرم‌افزاری

هر دو مدل با اندروید ۱۰ اجرا می‌شوند و از نظر رابط کاربری A71 با One UI 2.5 امکانات بیشتری در اختیار کاربران می‌گذارد برای مثال Edge Panel که دسترسی به امکانات گوشی را سهولت می‌بخشد در رابط کاربری گلکسی ام ۵۱ دیده نمی‌شود، با این حال محیط کاربری در هر دو رابط کاربری سامسونگ روان و سریع است، اما وقتی حرف از سخت افزار باشه باید گفت که M51 تراشه قوی‌تری دارد.

در دل گلگسی A71 پردازنده اسنپدارگون ۷۳۰ می‌تپد و M51 جان خودش را از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G می‌گیرد؛ با اینکه M51 از در بنچمارک‌های مختلف امتیاز بیشتری کسب می‌‌کند، ولی در عمل واقعاً تفاوت زیادی به چشم نمی‌خورد و اگر اهل بازی کردن باشید هر دو از نظر گرافیکی تقریباً در یک سطح بازی‌ها را اجرا می‌کنند. فراموش هم نکنید که پسوند G نشان از گیمینگ بودن یک پردازند‌ه دارد و اگر نگاه سخت‌گیرانه‌ای داشته باشیم از این نظر گلکسی ام ۵۱ نسبت به ای ۷۱ برتری پیدا می‌کند!

اولین تفاوت از نظر ارائه رنگ است، A71 تصاویر واقعی‌تری ثبت می‌کند و M51 کمی درجه رنگ را بالا می‌برد از طرفی گلکسی ام ۵۱ در ثبت جزئیات بیشتر هم عملکرد بهتری نشان می‌دهد و تصاویر شارپ‌تری ثبت می‌کند، اما اگر نور کافی نباشد ای ۷۱ است که قدرت خودش را به رخ می‌کشد و تصویر شفاف‌تری ثبت می‌کند. فراموش نکنید که هدف ما ارائه مقایسه دقیق است و این اطمینان به شما داده می‌شود که برای عکاسی با موبایل هر دو گزینه‌های مناسبی هستند.

باتری

سامسونگ برای تامین انرژی گلکسی M51 از بزرگترین باتری که تا به امروز استفاده کرده کمک گرفته و گلکسی ام ۵۱ را به یک باتری حجیم ۷۰۰۰ میلی آمپری مجهز کرده است. باتری A71 هم ظرفیتی معادل ۴۵۰۰ میلی‌آمپر دارد و هر دو نیز با شارژ سریع ۲۵ واتی همراه هستند و طبیعیست که گلکسی ام ۵۱ تا مدت زمان بیشتری پاسخگو نیازهای شما باشد.

نتیجه‌گیری

از نظر قیمتی M51 مدل گران‌تری است؛ این مدل با پردازنده قوی‌تر و باتری بزرگ نسبت به a71 برتری داره، ولی سامسونگ برای طراحی و کیفیت ساخت بدنه A71 وقت و هزینه بیشتری صرف کرده است. از نظر نمایشگر و دوربین می‌توان امتیاز برابری به مدل‌ها داد و هر دو عالی هستند.

ویدئو مقایسه گلکسی A71 با M51 را تماشا کردید؟ به نظر شما گوشی جدید برنده رقابت بود یا مدل قدیمی‌تر؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.

منبع: 19کالا

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا