اقتصادی

هزینه های ثبت شرکت در سال 1400 + جزئیات

در این مطلب از تیتریک آنلاین، توضیحاتی درباره هزینه های ثبت شرکت در سال 1400 خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ثبت شرکت برای رسمیت بخشیدن به فعالیت ‌های اقتصادی و قانونی شدن شراکت افراد است. هر گاه افرادی (دو نفر یا بیشتر) به تجارت بپردازند، برای رسمی شدن بیزینس خود ضروری است که آن را به ثبت قانونی برسانند. اهمیت ثبت شرکت تجاری زمانی آشکارتر می ‌شود که افراد قصد توسعه کسب ‌و کار خود را داشته باشند. استفاده از تسهیلات بانکی و انواع وام ‌های کارآفرینی و نیز شرکت در مناقصه‌ ها و مزایده‌ ها و حضور در نمایشگاه ‌های بین ‌المللی منوط به ثبت رسمی شرکت است.

لازم به بیان است هزینه ثبت شرکت ثابت نیست! زیرا عمدi d مبالغ پرداختی به حساب اداره ‌های دولتی واریز می‌ شود. چاپ آگهی در روزنامه رسمی و درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیز جزو مخارج این کار هستند. به این فهرست باید پست مدارک، واریزی ‌های اداره ثبت، حق ‌الوکاله و پلمب دفاتر را نیز اضافه کرد. همچنین تاسیس شرکت ‌های سهامی مستلزم تهیه دفتر سهام و برگه ‌های سهام سهامداران است. بنابراین کارمزد تنظیم مستندات، تعیین نام و پیگیری و مشاوره مبلغ ناچیزی محسوب می ‌شود.

راهنمای کامل هزینه های ثبت شرکت

حق ‌الوکاله ثبت شرکت

حق ‌الوکاله ثبت شرکت هزینه ‌ای است که برای تنظیم مدارک و پیگیری امور پرداخت می‌ شود. وارد کردن اطلاعات به سایت اداره ثبت، تعیین و نهایی کردن نام شرکت، مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت، تنظیم اساسنامه، تدوین صورت ‌جلسه هیئت موسسان، تنظیم شرکت ‌نامه، نوشتن تقاضانامه و… مهم ‌ترین اموری هستند که وکیل موسسه برای تنظیم مدارک تاسیس شرکت شما انجام می ‌دهد. پیگیری ثبت اسناد تا دریافت گواهی نهایی نیز بر عهده موسسه است.

پست مدارک ثبتی شرکت

کپی برابر اصل تمامی مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت به همراه فرم‌ های امضا شده باید به اداره ثبت شرکت ‌ها فرستاده شود. برای این منظور، اداره پست جمهوری اسلامی ایران پاکتی مخصوص طراحی کرده است که مدارک صرفا باید در همین قالب تحویل مرجع قانونی داده شوند. این بخش از هزینه ‌های ثبت شرکت متغیر است اما تا پایان سال ۱۳۹۹ شمسی این تعرفه سی هزار تومان معین شده است. گفتنی است که این مبلغ تابع نوع موسسه شما نیست و برای انواع مجموعه‌ ها یکسان است.

حق ‌الثبت شرکت

پس از تکمیل مدارک ثبت شرکت، آنها در پاکتی مخصوص به اداره پست تحویل داده می‌ شوند. در صورت کامل بودن مدارک و طی شدن صحیح روند امور، پیش ‌نویس آگهی تاسیس شرکت صادر می ‌شود. این برگه پس از امضای وکیل باید به اداره ثبت شرکت‌ها برده شود. در آنجا از طریق کارت‌ خوان‌ های مستقر در محل مبلغی به عنوان هزینه حق‌الثبت شرکت از شما دریافت می ‌شود. این تعرفه برای سال ۱۳۹۹ شمسی، پنج هزار تومان در نظر گرفته شده است.

ابطال تمبر سرمایه شرکت

حق تمبر یکی از انواع مالیات است که هنگام ثبت شرکت و نیز افزایش سرمایه شرکت پرداخت آن الزامی است. طبق ضوابط مالیاتی، بخشی از این مبلغ ثابت و بخشی دیگر متغیر و وابسته به آورده ی شما است. شرکت ‌های تجاری در ایران حداکثر تا دو ماه پس از دریافت آگهی تاسیس باید برای این کار اقدام کنند. هزینه ابطال تمبر سرمایه مبلغ زیادی در هزینه ‌های ثبت نیست. این تعرفه نیم در هزار از ارزش سهامی یا سهم ‌الشرکه اعضا است. گفتنی است که شرکت‌ های تعاونی در این مورد مستثنی شده ‌اند.

آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی

متقاضیان تاسیس شرکت، پس از طی کردن مراحل قانونی، باید این موضوع را در روزنامه رسمی آگهی کنند. روزنامه رسمی زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود و مرجع قانونی اطلاع‌رسانی در زمینه حقوقی است. تعرفه انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی بسته به تعداد کاراکترهای آن متغیر است. باید توجه داشت که هر گونه تغییر بنیادینی در شرکت باید آگهی شود. این تغییرات شامل تشکیل یا انحلال شرکت و یا جا به ‌جایی سمت افراد در هیئت ‌مدیره می ‌شود. هر گونه تصمیم سهامداران یا شرکا برای کاهش سرمایه شرکت نیز باید به همین روال آگاهی‌رسانی شود.

آگهی تاسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار

هزینه ‌های درج آگهی در روزنامه‌ های کثیرالانتشار متغیر است. تعیین این تعرفه ‌ها بر عهده خود این مجموعه ‌ها است و میزان آن بر اساس ابعاد کادر آگهی مشخص می‌شود. در محاسبه هزینه ‌های ثبت شرکت گاهی این مبلغ را در نظر نمی ‌گیرند، زیرا در قوانین زمانی برای انتشار آن معین نشده است. با این حال، چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار طبق قانون الزامی است. بنابراین، کامل کردن روند قانونی ثبت انواع شرکت‌ها در ایران مستلزم در نظر گرفتن تمام این هزینه ‌های جانبی است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا