اقتصادی

چگونه به عوارض نوسازی شهرداری اعتراض کنیم؟ + آدرس سامانه عوارض شهرداری تهران

اولین پیامد عدم پرداخت به موقع عوارض موجب تعیین جریمه ۹ درصدی به مبلغ اصلی عوارض نوسازی خواهد بود! اگر این اقدام هم موثر واقع نشود و به تبع آن میزان عوارض نوسازی چندین سال پرداخت نشود و این بدهی افزایش یابد؛ شهرداری این اختیار را دارا می باشد که با ارسال اخطاریه به اداره برق، آب و فاضلاب و گاز خواستار قطع ارائه خدمات به املاک بدهکار بنماید.

اعتراض به عوارض نوسازی شهرداری

در این مطلب از تیتر یک آنلاین، توضیحاتی درباره نحوه اعتراض به عوارض نوسازی شهرداری خواهیم داشت! با ما همراه باشید. عوارض نوسازی و مدیریت پسماند شهری به‌ عنوان درآمد شهرداری برای مدیریت شهر از مالکان گرفته می شود. برای محاسبه مبلغ عوارض شهرداری از فرمول خاصی استفاده می‌ شود. مبلغ عوارض نوسازی هر ساله به مالکین اعلام شده و آن‌ ها موظف هستند عوارض را در مدت زمان تعیین شده پرداخت کنند.

پرداخت به موقع عوارض نوسازی توسط شهروندان موجب می شود که علاوه بر مشارکت در بهبود خدمات و توسعه شهر، در قبض عوارض آینده، مشمول تخفیف قابل توجهی توسط شهرداری برخوردار باشند اما برخلاف تصور مردم، عدم پرداخت به موقع عوارض نوسازی مطابق با قانون، اختیاراتی را برای شهرداری به وجود می آورد که از طریق آن بتواند اقدام به وصول عوارض کند.

اولین پیامد عدم پرداخت به موقع عوارض موجب تعیین جریمه ۹ درصدی به مبلغ اصلی عوارض نوسازی خواهد بود. اگر این اقدام هم موثر واقع نشود و به تبع آن میزان عوارض نوسازی چندین سال پرداخت نشود و این بدهی افزایش یابد؛ شهرداری این اختیار را دارا می باشد که با ارسال اخطاریه به اداره برق، آب و فاضلاب و گاز خواستار قطع ارائه خدمات به املاک بدهکار بنماید.

بر اساس ماده ۷۷ قانون شهرداری ‌ها، اختلاف بین مؤدی و شهرداری، به کمیسیونی ارجاع می ‌شود که نماینده دادگستری استان محل سکونت و نماینده شهرداری محل سکونت و نماینده شورای شهر در آن حضور دائمی دارند. کمیسیون ماده ۷۷ در واقع مرجع اداری غیر قضایی است و به اختلافات رسیدگی می ‌کند و رای صادره، قطعی تلقی می ‌شود و نمی ‌توان به شوراهای عالی یا دیوان عدالت اداری و مانند آن‌ ها اعتراض دیگری روی احکام صادره تسلیم کرد.

برای اعتراض به مبلغ عوارض نوسازی و عمران شهرداری تهران، بعد از دریافت شماره پیگیری به سامانه عوارض شهرداری تهران مراجعه کنید.

نکته ‌ای که باید بدانید آن است که این فقط شهروندان نیستند که می توانند با کمیسیون ماده ۷۷ شکایت کنند. شهرداری‌ها هم می‌توانند به این کمیسیون شکایت کرده و نسبت به عدم پرداخت عوارض اشخاص حقیقی و حقوقی اعتراض کنند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا