اقتصادیویژه

وزیر نیرو: ۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق داریم

افتتاح بزرگترین رصدخانه خورشیدی تهران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

تیتر یک آنلاین – وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق داریم که اگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به صورت دقیق اجرایی شود، مشکلات و موانع ما به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

علی‌اکبر محرابیان امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین رصدخانه شبکه برق و انرژی تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی خاموشی برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است؟ اظهار کرد: خاموشی بستگی به همکاری مردم دارد. اگر همکاری مشترکان مانند سال گذشته یا خرداد باشد سعی می‌کنیم کمترین مشکل را داشته باشیم و به نحو مطلوب کار را اداره کنیم.

وی افزود: البته در بخش صنایع مصرف نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته که از نظر ما خبر خوبی است. کارخانه‌های کوچک با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نشده‌اند و واحدهای مستقر در شهرک‌ها نیز تنها یک روز مدیریت مصرف برای آنها اعمال می‌شود که می‌توانند به ازای آن در روزهای تعطیل تولید داشته باشند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش واحدهای بزرگ نیز فقط در ساعات اوج مصرف می‌بایست مدیریت مصرف صورت گیرد و آنها در ساعت غیراوج می‌توانند مصرف برق داشته باشند و برنامه‌های تولیدی خود را پیش ببرند.

محرابیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر آخرین وضعیت تامین آب تهران و اینکه آیا مشکلی برای تامین آب استان وجود خواهد داشت؟ گفت: در حال حاضر آب تهران در بهترین شرایط قرار دارد. هرچند میزان مصرف آب بالا است اما تصفیه‌خانه‌ها با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند؛ به‌گونه‌ای که تمام سامانه‌های شرق و غرب فعال بوده و نگرانی از این بابت وجود ندارد، اما خواهش ما از مشترکان تهرانی صرفه‌جویی و مدیریت مصرف است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا