اجتماعیاقتصادیکشاورزیگزارشویژهیادداشت

چرا گیلان هم از کشاورزی و هم از صنعت عقب مانده است؟

چرا گیلان هم از کشاورزی و هم از صنعت عقب مانده است؟ جعفرزاده نماینده اسبق گیلان چندین سال پیش می گفت که دریای خرر به علت عدم توجه مدیران ذیربط تبدیل به حوضچه‌ای از فاضلاب شده است، این در شرایطی است که غفلت در اینگونه موارد ضربه زدن به سلامت همه مردم عزیز می باشد.

به گزارش تیتر یک آنلاین-رشت، سیده حدیث میرزاده| ایرج ندیمی نماینده اسبق مردم لاهیجان نیز در اردیبهشت ماه سال ۹۳ از سیاست‌گذاری و عدم توجه مدیران کشاورزی و صنعت انتقاد کرد و گفت وضعیت کشاورزی و صنعت در استان گیلان نامناسب است و سیاست‌گذاری‌های غلط در این حوزه را عامل آن دانست.

به گفته ندیمی اوضاع کشاورزی نامناسب است و محصولاتی نظیر چای، برنج و ابریشم در شرایط ایده‌آلی قرار ندارند، ابریشم در حال نابودی مطلق است و سیاست‌های اعمال شده در زمینه‌ چای نیز ضمن از بین بردن انگیزه تولید تقاضای تغییر کاربری افزایش داده است.

نماینده سابق مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نوع و میزان واردات قیمت‌گذاری و تفاوت بین کالای داخلی و خارجی در مورد برنج را نیز سبب ورشکسته شدن تولیدکنندگان این محصول عنوان کرد.

ندیمی در بخش عمران گیلان اشاره کرد و گفت استان گیلان مانند سایر استانهای شمالی و البته متفاوت‌تر از مازندران از چرخه توسعه صنعتی عقب مانده است.

گفتنی است در حال حاضر استان گیلان هم از کشاورزی عقب مانده و هم از صنعت.

به هر حال مشکلات مردم گیلان در هفت حوزه کشاورزی، صنعت، آموزش و خدمات – فناوری، تجارت و گردشگری است.

این در حالیست که مثلاً لاهیجان بعنوان شهرستان نمونه طبیعی و گردشگری ایران معرفی می‌شود اما در شهر لاهیجان ترافیک بیداد می‌کند.

به یاد دارم در روز خبرنگار امسال تعداد زیادی از اهل مطبوعات شهرستان و مرکز استان به دعوت دکتر براتی فرماندار مردمی لاهیجان در دهکده گردشگری دکتر خاکی از سوی فرماندار لاهیجان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم باشکوه خبرنگار جوانی اهل لاهیجان همزمان با تحویل لوح تقدیر گفت من از فرماندار لاهیجان تقاضا دارم تا چند دقیقه‌ای وقت برای طرح انتقاد از عملکرد شهرداری به من اختصاص دهند که بلافاصله مورد قبول قرار گرفت و خبرنگار جوان هم از فرصت استفاده کرد و گفت آقای شهردار ترافیک در شهر لاهیجان بیداد می‌کند و باید اعلام کنم که ترافیک شهر ما کمرشکن است چرا بجای برگزاری جشنواره‌های مختلف که هزینه‌های زیادی در بر دارد چند متر خیابان اضافه نمی‌کنید.

البته انتقاد به حق خبرنگار جوان از عملکرد شهرداری لاهیجان بسیار دلگرم‌کننده بود و به دل اهالی لاهیجان نشست و هنوز هم نقل مجلس است.

ای کاش شورای شهر لاهیجان نیز این مطلب را بخوانند و از زنده‌دل شهردار لاهیجان بخواهند تا بجای ظاهرسازی زیرسازی کار کند و همچنان در زمینه رفع مشکل ترافیک شهر لاهیجان که انصافاً تبدیل به دری بی‌درمان شده است چاره‌اندیشی کند تا اهالی لاهیجان در زمان تعطیلی که مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به شهر توریستی لاهیجان سفر می‌کنند به علت ترافیک سنگین زانوی غم بغل نکنند

در پایان باید عنوان کنم که مردم همیشه قاضی خوبی برای عملکرد مدیران هستند. با توجه به اینکه آقایان جعفرزاده و ندیمی نمایندگان مردمی شهرستان رشت و لاهیجان در حال حاضر نماینده مردم نیستند اما در هر محفلی از این عزیزان به نیکی یاد می‌کنند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 3 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا