اقتصادی

آیا می توان درآمد میلیونی از بورس حاصل کرد؟

تمامی اشخاص شاغل به طوری درآمدزایی می ‌کنند! بعضی از آن‌ ها روزمزد هستند و بعضی با توجه به اینکه کسب و کار خودشان را دارند، با توجه به ماهیت کسب و کارشان، درآمدهایی را در مقاطع گوناگون به دست می ‌آورند؛ ولی قسمت اعظم درآمدزایی افراد در زمینه حقوق ماهیانه می باشد چرا که اکثر اشخاص حاضر در اجتماع کارمند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، سرمایه‌ گذاران در بازار بورس و اوراق بهادار ایران با توجه به نهادهای مالی بورس از دو محل توانایی کسب سود را دارند. اولین روش آن خریداری سهام در یک قیمت و فروش آن سهام در قیمتی بالاتر از قیمت خرید است که در نهایت به آن سود ناشی از فروش سهام یا به عبارت دیگر سود سرمایه ‌ای می ‌گویند. دومین روش برای کسب درآمد، کسب سود نقدی مصوب مجمع عمومی سهامداران است که از آن به سود تقسیمی یا به بیان دیگر DPS یاد می‌گردد.

با افزایش تدریجی و به مرور سرمایه در بازارهای مالی و سرمایه گذاری هم ‌زمان با افزایش دانش تحلیلگری و مهارت مورد نیاز، می‌توانید به درآمدهای میلیونی نیز به راحتی دست پیدا کنید!

سود بورس چقدر است؟

این موضوع قطعا به سرمایه و همین طور مهارت شما در بازار معاملات مالی و سرمایه گذاری دارد. فرض کنیم که شما با خریدن یک سهم 10 درصد سود کسب کنید. حالا اگر میزان سرمایه‌ی شما جهت خریدن آن سهم یک ‌میلیون تومان پیش بینی شده باشد، سود شما برابر با عددی معادل 100 هزار تومان خواهد بود و این درحالی‌ است که اگر صد میلیون تومان را درگیر بازار کرده باشید، ارزش ریالی سودتان در حدود 100 میلیون ریال خواهد بود. می توان نتیجه گرفت محاسبه بازدهی بورس از نکات مهم در این زمینه می باشد تا بتوان سنجیده رفتار کرد.

حالا این سوال برای‌ شما پیش می‌ آید که با خریداری هر سهمی می ‌توانید سودی کسب کرد؟ و در پاسخ به این سوال باید گفت که قطعا به این شکل نیست و در این زمان بحث مهارت و تخصص شما در حیطه معامله گری مطرح می ‌شود تا از این روش بتوانید سهام دارای پتانسیل را شناسایی کنید و با خریداری سهم در نقطه مناسب و تکنیکی سود مناسبی را نیز از سهام مورد نظرتان شناسایی نمایید.

به یاد داشته باشید فضای معاملات در بازار بورس خیلی گوناگون از سایر بازارها و سپرده ‌های بانکی است و زمانی وارد آن می‌ شوید، نباید همواره انتظار درآمد ماهیانه از بازار بورس را داشته باشید! چرا که متناسب با وضعیت سیاسی و اقتصادی توانایی کسب درآمدهای کلان در یک ماه وجود دارد یا احتمال دارد جهت کسب بازدهی مناسب مجبور شوید تا مدت ‌ها و اغلب چند سال صبر کنید تا یک بازدهی مناسب بگیرید.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا