اقتصادی

بازار گاوی در بورس چه بازاری است؟ + چگونه در بازار گاوی از خود مراقبت کنیم؟

در بازار گاوی، افراد هر چقدر که بگذرد تعداد بیش تری از آن ها خرید های خود را می زنند و مشتری های جدید خیلی کم می مانند و سر انجام اشخاصی که قیمت های بیش تری برای خرید پیشنهاد می دهند، کم خواهند شد. در هنگامی که همه ی افراد با یک دیگر شروع به خرید می کنند، مقدار سرمایه ای که باید برای خرید انجام گیرد، محدود می شود و در نتیجه تقاضا کم خواهد شد و بازار دچار حرکتی به سمت پایین خواهد شد و قیمت آن هم کاهش پیدا می کند!

بازار گاوی در بورس

در این مطلب از تیتر یک آنلاین، توضیحاتی درباره بازار گاوی یا Bull market در بورس و همچنین نحوه مراقبت از خود در این بازار خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در ابتدا لازم به بیان است دو واژه بازار گاوی (Bull market) و بازار خرسی (Bear market) برای تعیین کردن روند کلی بازار سرمایه به کار گرفته می شوند!

اما bullish از ریشه کلمه bull آمده است که به معنی گاو نر می‌ باشد و روند صعودی بازار را نشان می دهد! گاوها نماد سرمایه گذاران موفق و امیدوار می باشند و این دسته از سرمایه گذاران، ریسک پذیرتر هستند! هرچند ممکن است که همیشه موفق عمل نکنند.

بازار گاوی بازاری است که در آن سرمایه گذاران به امید افزایش قیمت و کسب سود در آینده قصد دارند سرمایه گذاری خود را افزایش دهند. بازار گاوی عمدتا نشان دهنده قدرت خریداران در کنترل بازار می باشد.

دقت داشته باشید در بازار گاوی، اکثر افراد به این منظور سرمایه گذاری می کنند که امید به کسب سود بیشتر دارند! اما در بازار خرسی، جو حاکم بر بازار جوی منفی می باشد و ترس از دست دادن سرمایه را نیز دارند. به عبارت دیگر، اخبار بد و ناخوشایند می‌تواند منجر به بازار خرسی گردد و در مقابل هم اخبار خوب و خوشایند می تواند بازار گاوی را رقم بزند.

چگونه بازار گاوی و بازار خرسی را تشخیص دهیم؟

برای تعیین بازار گاوی و خرسی، به روند بازار به صورت کوتاه‌ مدت توجه نمی شود! یعنی کاهش یا افزایش قیمت‌ در یک روز یا یک هفته نشان از بازار خرسی و گاوی نیست و آنچه نوع بازار را مشخص می‌کند، روند بلندمدت بازار می باشد.

به یاد داشته باشید زمانی که اغلب مردم در بازار باشند، بازار گاوی که یک بازار صعودی است میل زیادی برای تبدیل شدن به بازار خرسی که یک بازار نزولی است دارد! به این دلیل که که اغلب مردم کم ترین میزان تحمل ریسک را دارند و ریسک گریز هستند و احتیاج دارند که تضمینی در میان باشد تا کاری که انجام می‌دهند یک سرمایه ‌گذاری مطمئن باشد.

هر چقدر از عمر بازار گاوی بگذرد و قیمت بالا رود، مشخصا تعداد زیادی از معامله‌ گران خرید‌های خود را انجام داده ‌اند و کمتر مشتری جدیدی باقی می ماند و در نهایت تعداد افرادی که حاضر باشند قیمت ‌های بالاتری برای خرید بپردازند، کمتر می شود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا