اقتصادی

جزئیات صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه ممتاز کارگزاری مفید + پیش بینی سود

صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه ممتاز با شماره ثبت ۱۰۷۶۲ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و شماره ثبت ۲۹۰۵۱ نزد مرجع ثبت شرکت ‌ها و موسسات غیرتجاری می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، صندوق سرمایه گذاری مختلط توسعه ممتاز در تاریخ 1388/11/27 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرد.

  • صندوق سرمایه گذاری در سهام
  • میانگین بازدهی سالانه از زمان شروع فعالیت ۵۰ درصد

بد نیست اشاره کنیم فعالیت این صندوق تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده است و متولی صندوق نیز به طور مستمر فعالیت آن را زیر نظر دارد. همچنین مدیریت دارایی های صندوق که عمدتا شامل سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس می شود، توسط مدیر سرمایه گذاری صندوق انجام می شود. تغییر مدیر سرمایه گذاری صندوق هایی که درصد بالایی از پورتفوی شان به سرمایه گذاری در سهام اختصاص دارد، بسیار حائز اهمیت است و سرمایه گذاران باید این تغییرات را به دقت دنبال کنند.

سرمایه گذاران در ازای سرمایه گذاری در این صندوق گواهی دریافت می کنند. صدور واحد سرمایه گذاری و ابطال آنها بر اساس ارزش خالص دارایی های روز بعد از ارایه درخواست صورت می گیرد. ضامن صندوق پرداخت وجوه سرمایه گذران حداکثر ٧ روز پس از ارایه درخواست ابطال را ضمانت کرده است.

صندوق های سرمایه گذاری مختلط از آنجایی که درصد متوسطی از ترکیب دارایی خود را به سرمایه گذاری اوراق تاثیر پذیر از شرایط تورمی همانند سهام اختصاص می دهند، با سرعت کمتری تورم قیمت ها را دنبال می کنند. اما از طرفی در شرایط رکودی نیز به دلیل سرمایه گذاری نیمی دیگر از دارایی خود در اوراق با درآمد ثابت، از فشار افت قیمت ها تا حدودی در امان هستند.

بر اساس الزامات سازمان بورس، صندوق های سرمایه گذاری مختلط باید بین 40 تا 60 درصد از دارایی خود را در اوراق مشارکت با درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند. از این رو با توجه به شرایط تورمی این روز ها، بازدهی کمتری از صندوق های سهامی خواهند داشت.

مدیر صندوق
شرکت سبد گردان انتخاب مفید
متولی صندوق موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهبین
حسابرس موسسه حسابرسی فراز مشاور دیلمی پور
مدیران سرمایه‌ گذاری رحیم صادقی دمنه، رضا ابراهیمی قلعه حسن، محمدرضا گل دوست
مدیر ثبت شرکت کارگزاری مفید
تاریخ آغاز فعالیت ۱۳۸۸/۱۱/۲۷
نوع صندوق مختلط
تاریخ محاسبه NAV صندوق ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تعداد واحدهای سرمایه گذاری
۱۶,۲۰۲,۷۱۳
تعداد واحدهای باقی مانده
۱۸۳,۷۹۷,۲۸۷
کل خالص ارزش دارایی ‌ها (ریال)
۲,۵۱۴,۳۲۷,۸۶۵,۵۶۵
قیمت صدور هر واحد (ریال)
۱۵۵,۸۲۹
قیمت ابطال هر واحد (ریال)
۱۵۵,۱۷۹
قیمت آماری هر واحد (ریال)
۱۵۵,۱۷۹
وبسایت
momtazfund.com

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا