اقتصادی

دولتمردان باید پاسخگوی وضع بازار سرمایه باشند

تشویق‌های رئیس‌جمهور باعث شد که مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار بورس کنند و در این شرایط دولتمردان باید پاسخگوی وضع بازار سرمایه باشند.

دولتمردان باید پاسخگوی وضع بازار سرمایه باشند
دولتمردان باید پاسخگوی وضع بازار سرمایه باشند
دولتمردان باید پاسخگوی وضع بازار سرمایه باشند
به گزارش تیتر یک آنلاین، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت برای ساماندهی بازار بورس، گفت: مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای ساماندهی وضعیت بازار سرمایه استفاده خواهد کرد و سوال و استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی، مورد نظر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: وزیر اقتصاد و امور دارایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور عملکرد قابل قبولی نداشته و افزایش شدید قیمت ارز و مشکلات بازار بورس موید این مسئله است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس متذکر شد: اوایل سال ۹۸ فقط یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارگزار بورسی داشتیم اما بعد از فراخوان رئیس جمهور و به علت آنکه وی مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بازار بورس کرد، بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار بورس کردند و در حال حاضر نزدیک به ۲۳ میلیون کد بورسی داریم.

رشیدی کوچی گفت: بسیاری از کسانی که وارد بازار بورس شده‌اند، آشنایی زیادی با این بازار ندارند و از سوی دیگر عدم مدیریت صحیح بازار سرمایه باعث مشکلات عدیده‌ای شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه مسئولان دولت به ویژه وزیر اقتصاد باید پاسخگوی وضعیت بورس باشند، تصریح کرد: قطعاً مجلس سوال و استیضاح وزیر اقتصاد را پیگیری خواهد کرد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون جلسات متعددی با مسئولان اقتصادی دولت برگزار کرده است تا شرایط بورس مورد ارزیابی قرار گیرد اما متاسفانه هنوز شرایط بورس پایدار نشده است و مجلس از دولتی‌ها می‌خواهد که این بازار را ساماندهی کنند.

منبع: مهر
امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا