اقتصادی

فروش سهام عدالت به چه صورت است؟ + جزئیات تغییر سازوکار فروش سهام عدالت

براساس جدیدترین خبرهای منتشر شده، این مجوز داده شده است که نهادها و هلدینگ ‌های بزرگ وارد خرید سهام عدالت شوندبه زودی شاهد ایجاد امکان فروش سهام عدالت خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی درباره تغییر ساز و کار فروش سهام عدالت در بازار سرمایه و خرید سهام توسط شرکت‌ های بزرگ‌ اظهار داشت: تا به حال صندوق تثبیت بازار و صندوق توسعه این امکان را داشتند که عرضه‌های مربوط به سهام عدالت را خریداری کنند بر اساس تصمیمی که اخیرا شورای عالی بورس اتخاذ کرد، دیگر نهادها هم می‌توانند به صورت بلوکی و عمده خریدار سهام عدالت باشند.

در مورد سهام عدالت به دلیل نگرانی از خریداران، مشتری‌ ها محدود شده بودند اما در جلسه اخیر شورای عالی بورس با تصمیمی که گرفته شد، تعداد خریداران افزایش پیدا کردند و این مجوز داده شد که نهادهای بزرگ در بخش خرید مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه این تصمیم امکان تقاضا و خرید را برای سهام عدالت توسعه می‌دهد، گفت: از این پس هلدینگ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند وارد خرید سهام عدالت شوند.

حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تعداد خریداران باعث قیمت ‌سازی و کاهش قیمت سهام عدالت نمی‌ شود، اظهار داشت: اتفاقا در مورد بازار سرمایه هر چه تعداد خریداران بیشتر شود شرایط رقابتی ‌تر و قیمت‌ ها منصفانه ‌تر خواهد شد و طبیعی است هر چه تعداد خریداران بیشتر باشد به نفع فروشنده است. این مصوبه ابلاغ شده است و به زودی عملیاتی می‌ شود و با این مصوبه فروش روان ‌تر خواهد شد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا