اجتماعیاقتصادیویژه

تذکرشهباز حسن پور نماینده مردم شریف سیرجان و بردسیر در صحن علنی مجلس به رئیس جمهور و وزرای دولت

دکتر شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در راستای حوزه معیشتی و کاستی های موجود در این حوزه به رئیس جمهور و وزرای دولت تذکر داد.

به گزارش خبرنگار تیتر یک آنلاین، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تذکراتی را بدین شرح به رئیس جمهور داد.

ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (سلام الله علیها) و با درود بر ارواح طیبه شهدا و سالار شهدای مقاومت که موجب عزت اسلام و تحقیر جبهه کفر گردیده بطوریکه امروز آمریکای مستکبر مجبور می شود ننگ وتو کردن قطعنامه آتش بس در غزه را در جهت حمایت از رژیم منحوس کودک کش صهیونیسم بجان بخرد.

و همچنین با تشکر از رئیس جمهور محترم پرتلاش و کوشا در جهت حل مشکلات کشور، لازم است که وزرای محترم دولت همراستا با ایشان بر تلاش خود بیفزایند.

متاسفانه دست هایی در حل مشکلات مردم کارشکنی می کنند که بایستی شناسایی و قطع شوند تا دولت بتواند با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان موجب امید و شادابی در جامعه گردد.

همکاران محترم:

امروز گرانی کالاها، اجاره مسکن و بیکاری موجب عدم تمایل جوانان به تشکیل خانواده شده که بر خلاف توصیه های مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) است. با گذشت بیش از 2 سال از شروع بکار این دولت متاسفانه بیشتر وعده های انتخاباتی رئیس جمهور محترم به نتیجه ملموس نرسیده.

برابر برنامه اعلامی دولت باید حداقل 2 میلیون مسکن تولید میشد، تورم کاهش می یافت. چه کسانی مانع تحقق آن شده اند؟

امروز جوانان برای دریافت وام ازدواج ماهها سرگردان از این بانک به آن بانک پاس داده می شوند. هنوز ریالی از وام 350 میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت نشده. بانک ها به تکالیف خود در واگذاری تسهیلات عمل نمی کنند. کارگاههای کوچک در حال تعطیلی و ورشکستگی هستند. بخاطر سو مدیرت وزارت مخابرات بسیاری از مشاغل فضای مجازی که توسط جوانان نخبه ایجاد شده بود تعطیل شده و موجب یاس و ناامیدی این عزیزان گردیده.مردم شریف در زمینه بهداشت و درمان خصوصاً تامین دارو مشکلات عدیده ای دارند. بازنشستگان تامین اجتماعی حتی در تامین معاش روزانه مانده اند. وزیر مربوطه هر روز با بیانات یأس آفرین بر غم و درد آنهامی افزاید، یک روز از عدم بودجه جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان می گوید و روز دیگر از ورشکستگی صندوق های بازنشستگی می گوید.

از آنجایی که انتخابات امسال مهم و سرنوشت ساز است. رهبر معظم انقلاب(مدظلله العالی) تاکید بر ایجاد شور انتخاباتی دارند بر همه مدیران و مسئولان سه قوه فرض است که نسبت به ایجاد نشاط و امید در جامعه زمینه حضور گسترده آحاد ملت خداجوی ایران را در پای صندوق های رأی فراهم کنند.

تلاش شود تا در برنامه هفتم دغدغه های مردم از جمله رشد سرمایه گذاری و تولید، افزایش رفاه اجتماعی، کاهش نابرابری و توجه به حفظ محیط زیست، ایجاد محیط فرهنگی و اجتماعی پررنگ تر و جدی تر از سایر برنامه ها دیده شود،

ایشان در ادامه اظهار داشت: نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که بعد از تدوین برنامه، تدوین نظام اجرایی و نظارت آن مهم است به گونه ای که شاهد اجرایی شدن برنامه ها هم باشیم. به عنوان نمونه به مشکلات شهرستان حوزه انتخابیه ام اشاره می کنم که با وجود ده ها بند قانونی و مصوبه امروز مردم نجیب و ساکنان مظلوم آن، به گواه آمار رسمی و غیر رسمی شاهد مشکلات عدیده ای هستند که اگر درست به قوانین و مقررات عمل شده بود نمی بایست این شرایط شکل می گرفت.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به مسائل حوزه کشاورزی عنوان کرد: انتظار ما از وزرات خانه مربوطه اصلاح الگوی کشت و گسترش آبیاری مدرن(زیر سطحی) است که مطالبه جدی کشاورزان و مردم شریف کرمان است.

ضمن تقدیر از خدمات وزیر محترم نیرو از ایشان می خواهم موضوع تکمیل خطوط انتقال مخازن و تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد آغاز  تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل شبکه های فاضلاب شهری در سال 1403 باشیم.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه حلقه مفقوده اشتغال، مهارت و آموزش است تاکید کرد: مجتمع های فنی و حرفه ای و مربیان و کارکنان سخت کوش آنها نقش اول را در این زمینه ایفا می کنند رسیدگی به مسائل صنفی و افزایش حقوق و مزایای ایشان طبق عدالت، مطالبه جدی آنها است.

حسن پور تأکید کرد، دهیاران پرتلاش حلقه آخر مدیریتی و حاکمیتی دولت در روستاها که وظیفه مهم تولید و اشتغال را بر عهده دارندمی باشند و تأمین امنیت شغلی این جماعت زحمت کش، سالها مورد مطالبه بنده بوده که از وزارت کشور در این زمینه استمداد می طلبم.

و دیگر اینکه در درجه اول دولت باید تا حد زیادی در جهت اشتغال زایی و رفع محرومیت ها اقدام نماید و در ثانی قوه قضاییه باید بخشی از یک تلاش بوده باشد، احکام قضائیه در رابطه با جرایم و از جمله جرایم مربوط به مواد مخدر باید متناسب با وضعیت جامعه هدف و محرومیت های مناطق باشد که در نهایت فقر زندگی می کنند، اگر راهبرد و سیاست نظام و دولت در قبال استان در چارچوبی هماهنگ شکل بگیرد، طبیعی است که قوه قضائیه نیز باید در این چارچوب به سمت واقعیت های استان حرکت کند و فعال تر حضور یابد و احکامی متناسب تر را ارائه کند.

وی در ادامه افزود: گاهی در شرایط فلاکت احکام قضایی جوابگو نیست بلکه اساساً معنا و فلسفه وجودی خود را نمی تواند محقق سازد، در احکام دینی این مسئله را داریم که اگر شخصی در شرایط قحطی دزدی کرد، دست او قطع نمی شود، و در اینجا باید یک باز تعریفی را نسبت به استان کرمان از حیث قضایی، فرهنگی و اقتصادی انجام بدهیم. با نظمی هماهنگ و هم آوا در چارچوب نگاه دلسوزانه رهبری معظم انقلاب به استان ولایت مدار، وفادار و در خط مقدم حمایت از نظام ، این استان را مورد توجه قرار دهیم.

حسن پور در پایان خاطر نشان کرد: طرح متناسب سازی مربوط به حقوق بازنشستگان باید اجرا شود که عدالت این مسئله را اقتضا می کند، از وزیر محترم جهاد می خواهم که در خصوص تامین برق کشاورزی، پرداخت وجوه محصول دانه های روغنی به آنان و تقسیم عادلانه کود میان کشاورزان حوزه انتخابیه اقدامات لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا