اقتصادی

پیش بینی بورس در هفته آینده ، وضعیت شاخص های بورسی در هفته دوم بهمن 99

در برخی از روزهای معاملاتی این هفته فشار فروش در نمادهای شاخص‌ساز زیاد شد اما برخی از گروه‌ها مانند پالایشی و بانکی روند صعودی پر قدرتی داشتند. آیا در معاملات هفته آینده بورس مثبت می‌شود؟

اگرچه روند معاملات این هفته مثبت بود اما انتظار می‌رفت با توجه به ریزش‌های زیاد اکثر نمادهای شاخص‌ساز در دی ماه، صعود شاخص کل بازار سهام پرقدرت‌تر باشد که نشد. اما بورس هفته آینده چگونه خواهد بود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس هفته آینده گفت: سهم‌های بزرگ در جریان معاملات امروز بازار سهام کنترل شدند و احتمالا سطح پایین‌تری برای شاخص کل وجود ندارد.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: معاملات هفته آینده متعادل است و گرایش زیادی به روند صعودی دارد. اما به نظر می‌رسد در جریان معاملات هفته آینده گروه‌های غذایی و دارویی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

این کارشناس با اشاره به اعتماد به بازار سهام گفت: ملاک سهامداران فقط صف‌های خرید و فروش شده و جو هیجانی به شدت پایدار است. از طرفی اعتماد به بازار سرمایه از بین رفته است و برای روند صعودی پرقدرت نیازمند بازگشت اعتماد به بازار سهام هستیم.

عوامل ممانعت با بازار سهام ها

محمد علی دهقان دهنوی در جلسه معارفه رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار که ظهر امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: در ابتدا از حسن اعتماد وزیر اقتصاد و اعضای شورای عالی بورس و همچنین جناب آقای قالیباف اصل سپاس گذاری میکنم. اقدامات خیلی خوبی در حوزه افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد انجام شده است.

وی گفت: بازار سرمایه تنها محدود به بازار معاملات سهام نیست. این بازار با حضور 600شرکت جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارد. آیا غیر از این است که این شرکتها نقش اساسی در جهش تولید دارند؟ کدام صحنه ای از اقتصاد ظرفیت پذیرش حضور بیش از 50میلبون ایرانی را دارد؟ اینها نشان میدهد که بازار سرمایه آینه اقتصاد است.

دهقان با بیان اینکه، بازار سرمایه آیینه اقتصاد است و برای تحقق جهش تولید باید زمینه آن در بازار سرمایه مهیا شود،گفت: در ماههای گذشته نوساناتی در بازار رخ داد.بخشی از آن ناشی از تحولات روشن اقتصادی بود. انتظار داریم این عوامل در روزهای آتی خود را در بازار سرمایه نشان دهد.

وی افزود،  از سوی دیگر باید سایه عوامل غیر اقتصادی از بازار سرمایه کم شود. ماهیت بازار به دلیل شفافیت آن،  سیگنالهای اقتصادی را بعضا زودتر دریافت کرده و در برخی مواقع دچار بیش واکنشی میشود.

رییس جدید سازمان بورس گفت: اگر در کشور بدنبال جهش تولید وافزایش سرمایه گذاری هستیم بدانیم که بستر  آن، سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. بر این اساس باید این مسیر برای مردم روشن شود و پیام افزایش سرمایه گذاری و ارتقا تولید و اشتغال به مردم‌منتقل شود.

دهقان معتقد است، برای طی کردن این مسیر احتیاج به مشورت پذیری از همه فعالان بازار داریم، بر همین اساس از ذی نفعان، ناشران، سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی دعوت میکنم در این مسیر مشارکت کنند، چراکه بازار نباید غافلگیر شود و همه چیز در بستر تعامل پیش برود.

وی گفت: اگر اشکالاتی در خصوص شروع فعالیتها و… وجود داشته باشد حتما این موارد اصلاح خواهد شد. نیازهای حوزه تامین‌مالی اقتصاد بهترین ابزار و چراغ راه ما برای توسعه احتیاجات است.

پیش بینی بورس تا پایان سال

با توجه به نزدیک شدن به دوران کابوس نقدینگی و خرید های نامحدود در بازار احتمال رو به رو شدن با روند نزولی در شاخص های بورسی خواهیم بود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا