اقتصادی

بررسی هزینه رهن و اجاره آپارتمان در منطقه تهران نو

به طور معمول برای محاسبه قیمت رهن کامل هر خانه بایستی قیمت هر متر مربع از ملک را در متراژ خانه ضرب کرد و سپس با توجه به سن بنا قیمت کل ملک را تقسیم بر ۴ یا ۶ کرد؛ به طوری که اگر خانه نوساز باشد، یک چهارم و هرچه که عمر خانه بالاتر رود این ضریب به یک ششم نزدیک می ‎شود. بسته به میزان سود بانکی و شرایط خانه و منطقه ممکن است نحوه محاسبه رهن و اجاره که در عرف معمول است مد نظر قرار نگیرد.

تهران‌ نو محله ‌ای واقع در شرق شهر تهران است که در منطقه ۱۳ شهری تهران واقع شده ‌است. محله تهران‌ نو از شمال به محله‌ های نارمک، تهران ‌پارس و خیابان دماوند، از شرق به پارك جنگلي سرخه حصار، از جنوب به دوشان ‌تپه و خیابان پیروزی و از غرب به محله‌ های نیروی هوایی و پل تهران نو متصل است.

خیابان‌ کشی این محله نظم هندسی دارد و خیابان‌های شمال غربی به جنوب شرقی آن با بهره ‌گیری از واژه مهر به‌ صورت مهربار، مهرافروز، مهرآور، مهرپرور و مهرآگین و مهرجو نام‌گذاری شده‌اند. البته پس از انقلاب ۱۳۵۷ دگرگون کردن برخی از این نام ‌ها، این نظم نامگذاری را به‌ هم زده ‌است.

تهران ‌نو سابقا داراي پنج ميدان به نام‌ های میدان آشتیانی، اطلاعات، میدان چایچی، فلکه لوزی و میدان امامت (فلكه وثوق) بوده است كه با گسترش وامتداد اتوبان شهيد باقري به جنوب، ميدان اشتياني تبديل به اتوبان شده است. همچنين سينما ماندانا كه محل برگزاري جشنواره فيلم هاي فجر نيز مي باشد در اين محله مي باشد. جالب است بدانید تهران نو توسط مهندسان فرانسوی‌ مقیم تهران بنیانگزاری شده و محل سکونت آنان بوده ‌است!

برای رهن و اجاره آپارتمان در محدوده تهران نو با توجه به امکانات، موقعیت دسترسی و عمر بنا باید هزینه ‌های متفاوتی پرداخت که در جدول زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا