اقتصادی

جزئیات اعطای تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی به زوجین دارای ۲ فرزند

سید شمس الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی درباره تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی به زوجین دارای ۲ فرزند می گوید: در لایحه بودجه پرداخت وام برای زوجینی که ۲ فرزند داشته باشند، پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بر اساس این تصمیم قرار است به ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید مسکن در اختیار زوجین جوان قرار گیرد. اگر زوجین فاقد فرزند باشند در این صورت هر کدام از زوجین جوان ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است و اگر زوجین دارای یک فرزند باشند تا ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت می کنند.

در لایحه بودجه ۱۴۰۰ توجه به امور اجتماعی و معافیت های مالیاتی ،حقوق و دستمزدها مورد توجه جدی نمایندگان مجلس قرار گرفته تا آنهایی که حقوق کمتری دارند، مالیات کمتر و آنهایی که حقوق بیشتری دارند، مالیات بیشتری بپردازند. اگر ما به دنبال اصلاح ساختار بودجه دولت هستیم باید بتوانیم با منابع کمتری که در اختیار دولت است کارهای بزرگی را انجام دهیم و در این راستا باید از منابع مالی بازار سرمایه به خوبی باید استفاده کنیم.

نمونه استفاده از منابع مالی بازار سرمایه در ساخت پروژه های آزادراهی است که دریافت عوارض آزادراهی هنگام بهره برداری از آزادراه ، هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه را بدون نگرانی به سرانجام می رساند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا