اجتماعیفرهنگی و هنریویژه

آثار نفیس و کمیاب هنرهای تجسمی در گالری ایده

آثار نفیس و کمیاب هنرهای تجسمی در گالری ایده، نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان معاصر با عنوان«انسان، حیوان، طبیعت» با کیوریتوری آرش سلطانعلی روز جمعه ۳۱ تیرماه در گالری ایده افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک ‌آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ایده، این نمایشگاه، مجموعه‌ای بی نظیر از هنرمندان معاصر ایرانی است که براساس نگاهی به پیوند انسان از گذشته تا امروز با طبیعت پیرامون خویش، توسط آرش سلطانعلی گردآوری شده است.

نمایشگاه آثار تجسمی «انسان، حیوان، طبیعت» به آثاری از هنرمندان نیلوفر قادری نژاد، طاهره صمدی طاری، رضا هدایت، عبـــدی اسبقــی، مسعود کشمیری، حامد صدر ارحامی، آرمان یعقوب پور، ساغر مسعودی، امیرعلی مومن، حسین خوش رفتار، زهرا پرکاه، الیاس ستاری، اکــرم افضلــی، پروانه رزاقی، ابـوحمیـــد اســـدی و آرزو صفایی اختصاص دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: انسان هزاره‌ها در دامان زمین و آسمان بالید، از آن تغذیه و آن را ستایش کرد و از آن الهام گرفت تا آن زمان که میان خود و باقی هستی فاصله انداخت و به طبیعت به‌شکل بیگانه‌ای نگاه کرد که تنها می‌توانست از آن بهره‌برداری کند.

او دیگر نه حیوانی ناطق، نه حیوانی ابزارساز بود؛ او فقط و فقط انسان بود؛ انسانی جدا مانده از باقی هستی، تکه‌ای تک افتاده از یک کل بهم پیوسته.

و این‌گونه بود که انسان از دامان طبیعت به دامان خودش پناه آورد، از طبیعت برید و به آینه چشم دوخت، جدا مانده از آنچه زمانی بخشی از آن بود.

اما طبیعت همیشه برای هنرمندان رهایی‌بخش و الهام بخش بوده و هست و هنرمند همچنان جهان را ترکیبی می‌داند از خودش، طبیعت و حیوان، هروله‌ای میان دنیای درون و بیرون.

نمایشگاه «انسان، حیوان و طبیعت»، با این نگاه به آثار هنرمندان ایرانی معاصر نگاهی انداخته است، هنرمندانی که نگاهشان اگرچه شاید به درون باشد اما همچنان به این پیوستار پایبندند و آن را رهایی بخش می‌دانند.

کیوریتور این نمایشگاه، دکتر آرش سلطانعلی موسس و صاحب امتیاز موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی ایده است.

دکتر سلطانعلی فارغ التحصیل دوره تخصصی هنر معاصر از دانشگاه CTS کشور ایتالیا، فارغ التحصیل رشته مدیریت مارکتینگ از دانشگاه تهران، عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو افتخاری مرکز هنرهای تجسمی ایران و عضو رسمی انجمن روابط عمومی ایران است.

همچنین وی کیوریتور نمایشگاه‌های متعدد آثار هنری در سطح داخلی و بین المللی، مشاور هنری جشنواره‌ها، همایش‌ها و بینال‌های هنری متعدد در ایران، دبیر و داور مسابقات و جشنواره‌ها و رویدادهای متعدد هنری بوده است.
ایده، موسسه ای فرهنگی هنری، آموزشی و پژوهشی شامل ارکان پنج گانه مدرسه هنری ایده، مدرسه کسب و کار ایده، گالری ایده، انتشارات ایده و آژانس برندسازی و ارتباطات ایده است .

این موسسه از اواخر سال ١٣٧١ شروع بکار کرد و در سال ١٣٨٧ در قالب یک موسسه فرهنگی هنری چند منظوره توسعه یافت و به عنوان یکی از ارکان اشاعه فرهنگ و هنر و ارتباطات در عرصه هنر و تبلیغات در ایران آغاز به فعالیت نمود و در طی تمام سال های گذشته با تلاش و پشتکاری وافر، تاثیری عمیق در تعالی و ارتقاء فرهنگ و هنر و ارتباطات در جامعه ایجاد نموده است.

نمایشگاه آثار تجسمی «انسان، حیوان، طبیعت» در روز جمعه ۲۱ تیرماه افتتاح می شود . ساعات بازدید این نمایشگاه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ است .

این نمایشگاه تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ در گالری ایده واقع در تهران، کریمخان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم (رمضانی) پلاک ۲۶ برپا خواهد بود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا