اجتماعیفرهنگی و هنریگزارشویژه

اختصاص۲ میلیارد تومان کمک هزینه درمان به مددجویان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد :

عالیه رضوانی – مدیرکل بهزیستی استان البرزدر نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی از رشد ۱۱۹ درصدی اشتغال در البرز خبر داد و گفت: کمک هزینه درمان تخصیص داده شده به مددجویان هم از ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسید.

به گزارش تیتر یک انلاین ، وجیهه محمدی فلاح با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان مولود انقلاب، وظایفی به صورت حاکمیتی و بر اساس ضوابط، قوانین و مقررات بر عهده دارد،افزود: ۵۴ ماموریت برای سازمان بهزیستی مصوب و ذیل آن ها حدود ۱۷۰ خدمت برای این سازمان تعریف شده  و در استان البرز حدود ۱۶۲ هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند که شامل افراد دارای معلولیت، بانوان بدسرپرست و بی سرپرست ، افراد آسیب دیده ، سالمندان و … می شود که تحت سرپرستی و حمایت‌های بهزیستی قرار دارند.

وی با اشاره به رشد ۴۱ درصدی اعتبارات البرز  و اینکه یکی از بحرانی ترین مساله مددجویان، مسکن است و اقداماتی برای رفع آن در دستور کار است،ادامه داد:کمبود منابع با حضور خیرین پوشش داده می شوداما استان البرز مشکلات متعددی دارد که همجواری پایتخت از جمله آنها است.

محمدی فلاح  با  قدردانی ازتوجه ویژه استاندار البرز به حوزه بهزیستی گفت: در دولت سیزدهم در البرز به حوزه اجتماعی توجه ویژه شده و فعالیت های بهزیستی تسهیل شده است.به عنوان مثال مددجویان دارای چند قلو، افراد دارای معلولیت و بانوان سرپرست خانوار در گذشته پشت نوبت خدمت می ماندند و تا سال گذشته ۶ هزار نفر پشت خدمت توانبخشی بودند اما خوشبختانه امروز این رقم به صفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه ۹۱ مرکز توانبخشی در البرز به افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران اعصاب و روان ارائه خدمت می کنند،اظهار کرد: ۵۷ مجموعه از مراکز مذکور، شبانه روزی هستند و این مراکز در حال حاضر مجموعاً از چهار هزار و ۴۳ نفر نگهداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه  البرز هیچ دانش آموز ناشنوا و کم شنوای بدون سمعک ندارد از در دستور کار قرار گرفتن پرداخت یارانه حق پرستاری خبر داد و گفت: یارانه حق پرستاری سال گذشته یک و نیم میلیون تومان به ازای هر فرد بود که امسال به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

محمدی فلاح هاطرنشان کرد: معلولین، بانوان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، مبتلایان به سوءمصرف موادمخدر، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب و سالمندان جامعه هدف بهزیستی است و خدمات این سازمان از پیش از تولد در حوزه ژنتیک و پیشگیری از معلولیت ها آغاز می شود و تا زمان سالمندی ادامه دارد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا