اجتماعیاقتصادیکشاورزیگزارشویژه

اختصاص ۱۷۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی در کرج به توسعه شهری!

اختصاص ۱۷۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی در کرج به توسعه شهری، رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر اعلام کرد: ۱۷۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی حاصلخیز درجه یک و ۲ این موسسه در دو دهه اخیر به توسعه شهری اختصاص یافته است.

به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، روز دوشنبه (23/5/1402)  محمد زمانیان در نشست مطبوعاتی در قالب ششمین تور رسانه‌ای تات ضمن گلایه از دست‌اندازی نهادهای مختلف به اراضی تحقیقاتی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر افزود: هر روز ما شاهد دست درازی برخی ادارات دولتی و نهادهای مختلف به اراضی تحقیقاتی این موسسه هستیم و مدام در دادگاه‌ با شهرداری‌ها و کلانتری‌ها درگیری داریم.

وی گفت: بدون این اراضی امکان تحقیقات برای معرفی ارقام جدید در راستای تامین امنیت غذایی ناممکن خواهد بود و در هیچ کجای دنیا با بخش تحقیقات خود این کار را نمی‌کنند. زمانی ادامه داد: اگر با دولت و سایر نهادهای اداری در مورد حفظ اراضی تحقیقاتی به تعامل برسیم، این بزرگترین کمک به بخش تحقیقات کشاورزی کشور است.

وی اظهار داشت: اراضی تحقیقاتی ما برای کارهای عمرانی مانند اتوبان کشی و مترو استفاده شده، به طوری که ایستگاه مترو محمدشهر کرج قبلا مزرعه تحقیقات غلات بوده است.

زمانیان درباره بودجه موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر تصریح کرد: امسال ۱۱۲ میلیارد تومان به این موسسه اختصاص یافت. وی در همین حال خواستار افزایش بودجه تحقیقاتی و حمایت‌های دولت از بخش تحقیقات کشاورزی شد.

وی درباره ارزش اقتصادی فعالیت‌های تحقیقاتی این موسسه گفت: سال گذشته ۱۳۰۰ تن هسته اولیه ارقام مختلف زراعی تولید شد که ارزش ریالی فقط این میزان تولید، حدود ۹۰ میلیارد ریال بود.

ششمین تور رسانه‌ای تات

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا