اجتماعی

جزئیات پیش فروش بلیت قطارهای نوروز 1400 از 5 اسفند 99

پیش فروش بلیت ‌های ایام نوروز از 5 اسفند ماه سال 1399 شمسی بدون افزایش قیمت آغاز شد!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره پیش فروش بلیت قطارهای نوروز 1400 می گوید: راه ‌آهن همیشه در طول حیات خودش به خدمتگزاری به مردم افتخار کرده است، در بخشی که سفرهای زیارتی به مشهد مقدس صورت می ‌گیرد، خودمان را خادم امام رصا (ع) می ‌دانیم. بر اساس پیش بینی صورت گرفته تصور می ‌شد زودتر با واکسیناسیون در سطح جهان کرونا کنترل شود، اما به دلیل شکل در تولید واکسن به وجود آمد،‌ خوشبختانه ایران پیشرو در تولید واکسن بوده به نوروز رسیدیم و هنوز شرایط پایداری نداریم.

وی با بیان اینکه راه آهن و شرکت ‌های حمل ‌و نقل ریلی با تعهد تمام این مدت ضمن رعایت پروتکل‌ های ابلاغی با کیفیت عالی علی ‌رغم تحمل زیان بسیار زیاد خدمت‌رسانی را با کیفیت به مردم ارائه کرده ‌اند. در ایام نوروز دست به دست هم داده ‌ایم برای سفرهای ضروری که در این مدت صورت می‌ گیرد سعی کرده ‌ایم بستر لازم را فراهم کنیم و با جدیت و حساسیت بیشتر پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت می‌کنیم.

ایام پیک سفرهای نوروزی امسال از 25 اسفند آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می‌یابد. از ماه گذشته با صدور ابلاغی ستادی سفرهای نوروزی تشکیل شد، جلسات متعددی برگزار شده است و همه مسائل مربوط به انجام سفرهای ضروری در ایام نوروز بررسی شده است.

پیش فروش بلیت‌ های ایام نوروز از فردا 5 اسفند بدون افزایش قیمت آغاز می‌ شود. فروش بلیت‌ ها از طریق مراکز مجاز و اینترنتی انجام می ‌شود. امسال روزانه 230 قطار برای کل دوره 21 روزه تردد 4827 قطار پیش بینی شده است.

برای ایام نورز 99  بالغ بر 5040 قطار پیش بینی شده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن  7 درصد رشد را ثبت کرده بود. هر روز حدود 103 هزار نفر مسافر در شبکه ریلی جابجا می‌شود و در مجموع 2 میلیون و 176 هزار نفر در ایام نوروز ظرفیت ایجاد شده است.

سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این‌که در سال ‌جاری یک میلیون و 483 هزار بلیت مسترد شد، گفت: از این تعداد حدود یک میلیون بلیت در ایام نوروز سال گذشته بود که مردم به دلیل پاندمی کرونا بلیت‌های قطار را عودت دادند و مجموعا 133 میلیارد تومان وجوه به خریداران عودت شد. در مدت یاد شده 19 میلیون سفر در این مدت کاهش یافته است که با احتساب متوسط قیمت بلیت 100 هزار تومان 1988 میلیارد تومان خسارت ناشی از کاهش فروش بلیت بوده است. در مجموع 29 هزار و 841 قطار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته ‌ایم.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا