اجتماعیاقتصادیکشاورزیگزارشویژه

افتتاح ۳۶ طرح در بخش کشاورزی استان یزد در هفته دولت

افتتاح ۳۶ طرح در بخش کشاورزی استان یزد در هفته دولت، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از افتتاح ۳۶ طرح بخش کشاورزی در قالب ۹۴ پروژه مهم عمرانی و تولیدی در زیر بخش های کشاورزی هم زمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از سازمان جهاد کشاورزی یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان با وجودیکه در مجموع حدود یک درصد از کل سطح زیرکشت آبی کشور را به خود اختصاص داده، ۱/۳ درصد از تولیدات کشور را از آن خود کرده است که موید بهره‌وری مناسب از زمین و آب توسط کشاورزان زحمتکش این خطه است.

وی اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت،  تعداد ۳۶ طرح در قالب ۹۴  پروژه بخش کشاورزی در حوزه آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور، باغبانی، مرتعداری و تجاری با اعتباری بالغ بر ۸۲۲ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۵۷۳ نفر ، بطور همزمان افتتاح می‌گردد.

وی اهم پروژه‌های آماده افتتاح را برشمرده و تصرح کرد: ۷۴ پروژه آب و خاک شامل ۶۷ پروژه  سیستم‌های آبیاری‌نوین در سطح  ۱۶۷۵  هکتار و ، ۱۴۱۰ بهره برداری و ۷ پروژه  قنوات با اعتباری معادل ۱۹۲ میلیارد تومان در شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، یزد، بافق، تفت، ابرکوه، خاتم و زارچ بهره‌برداری از ۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن با سرمایه‌گذاری ۱۳۵میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۴ نفر در شهرستان‌های ابرکوه و تفت.

از دیگر پروژه‌ها می‌توان به بهره‌برداری از ۶ واحد گلخانه سبزی و صیفی با ظرفیت ۷۵۰ تن و سرمایه‌گذاری ۲۸میلیارد تومان و اشتغال ۲۲ نفر در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم ، تفت و یزد.

در بخش دام و طیور بهره‌برداری از تعداد ۱۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۲۴۷ نفر در شهرستان‌های مهریز، یزد، اردکان، میبد و ابرکوه پروژه‌های آماده افتتاح استان یزد در هفته دولت هستند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا