اجتماعیاقتصادیبازارصادرات و وارداتکشاورزیگزارشویژه

افزایش 411 درصدی واردات گوشت قرمز

افزایش ۴۱۱ درصدی واردات گوشت قرمز؛ گمرک اعلام کرد که در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۲ واردات گوشت قرمز سبک بالغ‌بر ۴۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تیتر یک آنلاین، میزان واردات ۱۴ قلم کالا‌ی اساسی در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۲ به ۷ میلیون و ۳۵۲ هزار تن و به ‌ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.

این میزان کالا‌های اساسی وارداتی در این مدت که طی ۴ هزار و ۴۶۹ فقره اظهارنامه انجام گرفت به‌لحاظ وزن ۱٫۵۷ درصد و از حیث ارزش ۶٫۲۱ درصد کاهش داشته است.

براساس اعلام گمرک درباره بیشترین میزان کالا‌های اساسی وارداتی به کشور در ۴ ماهه سال جاری به‌لحاظ ارزش، ذرت با یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه‌جامد، مایع و خام با یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۷۰۷ میلیون دلار، برنج ۶۰۱ میلیون دلار و گندم با ۵۲۵ میلیون دلار، ۵ قلم اول واردات را بین ۱۴ قلم کالا‌های اساسی وارداتی به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش، پس از ۵ قلم اول کالا‌های اساسی وارداتی، جو، شکر خام، چای خشک، حبوبات، گوشت قرمز سرد سنگین، کنجاله سویا، گوشت قرمز سبک گرم، گوشت مرغ و تخم‌مرغ به‌ترتیب بیشترین میزان واردات را به‌لحاظ ارزش دارا بودند.

در این مدت بیشترین افزایش بین کالا‌های اساسی وارداتی به گوشت قرمز سبک گرم و جو اختصاص داشت که به‌ترتیب ۴۱۱ و ۱۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا