اقتصادی

ایلان ماسک کیست؟ + آنچه که درباره ایلان ماسک و بیت کوین نمی دانستید

به تازگی ادعایی عجیب پیرامون رابطه ی ایلان ماسک و بیت کوین در فضای مجازی مطرح شده است! ادعایی با این عنوان که ایلان ماسک، خالق بیت کوین است! در دنیای ارزهای دیجیتالی بسیاری ساتوشی ناکاماتو را بنیانگذار و سازنده ناشناس بیت کوین می ‌دانند، اما تا به امروز هویت وی مشخص نشده است!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، به تازگی جاستین سان، بنیان گذار رمزارز ترون مدعی شده است که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا همان خالق رمزارز بیت کوین است! او در صفحه توئیتری خود نوشت: «یلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین) است.

علم و تکنولوژی , بیت کوین ,

تاکنون ایلان ماسک درباره ادعای جاستین سان، بنیان گذار رمزارز ترون هیچ واکنشی نشان نداده است، اما اقدامات اخیر او در حمایت از بیت کوین باعث شده است تا احتمالات و شایعات زیادی مبنی بر خلق بیت کوین توسط ایلان ماسک مطرح شود. طبق نوشته نیویورک تایمز، او تاکنون بارها از رمزارز بیت کوین حمایت کرده است و اخیرا نیز در توضیحات توئیتر کاری خود از هشتگ بیت کوین استفاده کرده است و افکار عمومی را به خود جلب کرده است؛ همچنین او با خرید 1.5 میلیارد بیت کوین باعث افزایش نرخ این رمزارز (بیش از 40 هزار دلار) در جهان شده است.

پیشتر نیز ادعاهایی در این ‌باره که ایلان ماسک خالق بیت کوین است، مطرح شده بود، اما او تمامی این ادعاها را رد کرد! ایلان ماسک که به عنوان مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس شناخته می‌ شود در سال 2018 میلادی در توئیتی توضیح داده است که او فقط کسر کوچکی از یک رمز بیت کوین را در اختیار دارد. وی نوشت: من تنها صاحب رمزارز صفر هستم؛ به غیر از .25 BTC که یکی از دوستانم سال ها پیش برای من ارسال کرده بود.

علم و تکنولوژی , بیت کوین ,

او این افشاگری را در پاسخ به سوالی درباره کلاهبرداری ‌های آنلاین که در تلاش برای سرقت ارزهای پایه هستند، انجام داده بود.

اما در ادامه بد نیست بیشتر درباره ایلان ماسک بدانیم!

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk) مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو ده شخصیت تاثیرگذار در فناوری است. وی به عنوان ثروتمندترین فرد جهان (او در ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی با ۲۰۹ میلیارد دلار آمریکا دارایی ثبت شده، از جف بیزوس پیشی گرفت و به عنوان اولین فرد ثروتمند جهان شناخته شد) متولد ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ میلادی در آفریقای جنوبی می باشد. او بنیان‌ گذار شرکت ‌هایی همچون تسلا موتورز، پی ‌پال (که اکنون به ای ‌بی تعلق دارد) و اسپیس ‌اکس است.

ایلان ماسک هم ‌اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس ‌اکس است. وی همچنین در حال توسعه یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالا می باشد که تحت عنوان هایپرلوپ شناخته شده ‌است!

ایلان ماسک دوران کودکی خود را در آفریقای جنوبی سپری کرد. ماسک ۱۰ ساله بود که پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند و ایلان اغلب اوقات را با پدر خود در آفریقای جنوبی زندگی می ‌کرد. در سن ۱۰ سالگی اولین کامپیوتر شخصی خود، کمودور وی‌آی‌سی-۲۰ را خرید. ایلان به برنامه ‌نویسی علاقه‌ مند شد و به تنهایی شروع به یادگیری برنامه‌ نویسی کرد.

در سن ۱۲ سالگی با فروش بازی کامپیوتری Blastar که شخصا آن را طراحی کرده بود، ۵۰۰ دلار به دست آورد! بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان وی تصمیم گرفت که بدون حمایت خانواده به ایالات متحده آمریکا مهاجرت نماید و خانه را ترک کند. ایلان ماسک در سال ۱۹۸۹ میلادی از طریق بستگان مادر خود به کانادا نقل مکان کرد. بعد از اینکه حق شهروندی کانادا را به دست آورد، به مونترآل رفت. در ابتدا به هر شغل کم درآمدی راضی بود و کار می ‌کرد و تقریبا یک سالی بود که با فقر دست و پنجه نرم می ‌کرد. در سن ۱۹ سالگی در دانشگاه کوئینز در کینگستون، انتاریو پذیرفته شد. در سال ۲۰۰۰ میلادی با همسر آینده خود به نام جاستین ماسک که نویسنده‌ ای با استعداد بود، آشنا شد؛ نتیجه ازدواج ایلان با این شخص، ۵ پسر (دوقلو و سه قلو) به نام ‌های دامیان (Damian)، گریفین (Griffin)، خاویر (Xavier)، ساکسون (Saxon) و کای (Kai) بود؛ در واقع ایلان ۶ پسر داشت، ولی یکی از آن ‌ها در دوران کودکی به دلیل بیماری از دنیا رفت! با این وجود رابطه ایلان با جاستین، بعد از ۸ سال یعنی در سال 2008 میلادی به هم خورد و در سال ۲۰۱۰ میلادی برای دومین بار و این ‌بار با بازیگر بریتانیایی به نام تلولاه ریلی ازدواج کرد؛ اما این ‌بار هم بعد از ۴ سال زندگی با او، در سال ۲۰۱۴ میلادی از همسر خود جدا شد.

ایلان ماسک دومین کارآفرین در سیلیکون ولی بود که موفق شد سه شرکت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار (پی ‌پال، اسپیس ‌ایکس و تسلا موتورز) را ایجاد کند. ایلان ماسک زندگی کاری خود را به تکنولوژی ‌های فضایی و انرژی‌ های جایگزین اختصاص داده ‌است. او ایده‌ های مختلفی را اجرا می ‌کند و تقریبا همه آن‌ ها هم کاملا موفقیت ‌آمیز هستند. از ویژگی های شخصیتی ایلان ماسک می ‌توان به تفکر انتقادی، پشتکار، تجزیه و تحلیل دقیق و سخت کوش بودن اشاره کرد (او بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می ‌کند).

ایلان ماسک در مقیاسی بزرگ و کیهانی فکر و عمل‌ می‌ کند! فراتر از آنچه از کارآفرینان انتظار داریم و نام او با آینده گره خورده است. فرقی نمی‌کند روی خودروهای برقی کار کند (تسلا) و یا به فکر فرستادن موشک به فضا باشد (اسپیس ایکس). شهرت زیاد او نظرها را به سمت وی جلب خواهد کرد. خیلی ‌ها او را با توماس ادیسون مخترع بزرگ قرن گذشته که دستاوردهای زیادی را برای بشریت به همراه داشت، مقایسه می ‌کنند!

ایلان ماسک این سوال را مطرح می ‌کند که بهترین کاری که می ‌توان برای اطمینان از خوب بودن آینده کرد چیست؟ می ‌توان در حاشیه نشست و کاری نکرد یا می ‌توان در ساختار صحیح برای توسعه هوش مصنوعی به نحوی که ایمن و مفید باشد مشارکت کرد؟

ایلان ماسک اذعان می ‌نماید که همواره در مسیر توسعه هوش مصنوعی (بی‌ ضرر) ریسک ساخته شدن چیزی که از آن می ‌ترسیم وجود دارد، با این حال، بهترین دفاع این است که تا می ‌توانیم به توانمند کردن افراد برای بهره‌ گیری از هوش مصنوعی کمک کنیم. اگر همه قدرت هوش مصنوعی داشته باشند، آنگاه هیچ شخص یا گروهی وجود نخواهد داشت که ابرقدرت هوش مصنوعی باشند!

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا