اجتماعی

بازداشت غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان حقیقت دارد؟

امروز خبرگزاری فارس در خبری مدعی شد که یکی از استانداران سابق خوزستان بازداشت شده است و بسیاری از رسانه ها اقدام به بازنشر خبر بازداشت استاندار سابق خوزستان نمودند! براساس اخرین خبر دریافتی غلامرضا شریعتی ، استاندار سابق خوزستان و رئیس فعلی سازمان استاندارد بازداشت نشده است و اتهامی متوجه ایشان نیست.

جزئیات خبر بدین صورت است:

استاندار اسبق خوزستان با توجه به تکمیل تحقیقات با دستور مرجع قضائی احضار و بازداشت شد. این دستگیری مربوط به اتهامات سنگین این فرد در یک پرونده اقتصادی بوده است.

خبرهای تکمیلی پیراموت این موضوع را بزودی منتشر خواهیم کرد.

در انتها لازم به بیان است غلامرضا شریعتی اخیرا با حکم روحانی رئیس سازمان استاندارد شده بود! برخی رسانه ها اتهاماتی درخصوص تخلفات مالی علیه وی مطرح کرده بودند.

رئیس سازمان ملی استاندارد: بازداشت نشده‌ام

در حالی که یک رسانه اصولگرا نوشته بود یکی از استانداران اسبق خوزستان در ارتباط با یک پرونده‌ی اقتصادی بازداشت شده است غلامرضا شریعتی می‌گوید فرد بازداشت شده من نیستم.

غلامرضا شریعتی رئیس فعلی سازمان ملی استاندارد درباره‌ی خبر بازداشت یکی از استاندارهای خوزستان گفت: در یک خبری آمده بود من بازداشت شده‌ام و البته اشتباه است.

 

او افزود: در جایی نوشته بود استاندار اسبق بازداشت شده است، قاعدتا من نیستم و من الان هم در جلسه‌‌ی کاری هستم.

آقای شریعتی دوهفته‌ی پیش پس از سال‌ها استانداری خوزستان، با حکم رئیس جمهور به ریاست سازمان استاندارد منصوب شد دوران مدیریت او با انتقادهای زیادی در رسانه‌ها همراه بود.

بیوگرافی استاندار سابق خوزستان

غلامرضا شریعتی در سال ۱۳۵۱ در شهر بهبهان، در استان خوزستان زاده شد و تحصیلات ابتدایی تا دریافت دیپلم متوسطه را در زادگاهش طی نمود. وی دارای مدرک دکتری ژنتیک انسانی از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران می‌باشد. شریعتی فعالیت سیاسی خود را از دولت اصلاحات در استانداری خوزستان آغاز نمود.

وی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان در دولت اصلاحات بود. در دوره نخست استانداری عبدالحسن مقتدایی در خوزستان، شریعتی برای دوره‌ای سرپرستی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان را برعهده داشت. در طول دوران ۸ ساله فعالیت دولت‌های نهم و دهم، وی فعالیت سیاسی درگیر نداشته و بیشتر به عنوان مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه جندی‌شاپور فعالیت می‌کرد .

سوابق اجرایی

  • مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های شادگان و ماهشهر
  • معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
  • مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان
  • معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان
  • استاندار استان خوزستان (۵ سال)
  • عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور
  • رئیس فعلی سازمان ملی استاندارد ایران

در دولت یازدهم، پس از برکناری عبدالحسن مقتدائی از استانداری خوزستان و دوره کوتاه سرپرستی فرج‌الله خبیر، شریعتی بعنوان استاندار خوزستان منصوب شد. از جمله فعالیت‌های وی پیگیری مسائل اجتماعی استان خوزستان و ارتقاء جایگاه آن از سطح استانداری به شورای اجتماعی کشور و مدیریت آن زیر نظر وزیر کشور بود.

در دوره استانداری شریعتی در دولت دوازدهم، برای نخستین بار در کشور، حکم فرمانداری برای یک زن، (بعنوان فرماندار شهرستان کارون) توسط وی صادر شد. این رویداد از دوره مدیریت عبدالحسن مقتدائی در استانداری خوزستان آغاز شده بود، که با انتصاب ۸ بخشدار زن در یک روز، در نهایت از استانداری خوزستان برکنار گردید.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا