اجتماعیاقتصادیکشاورزیگزارشویژه

بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه عمرانی، اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان

بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه عمرانی، اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۱۵۰ پروژه عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمدرضا قاسمی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: از این تعداد ۱۳۴ پروژه در بخش عمرانی و ۱۶ پروژه نیز در بخش اقتصادی است که با صرف اعتبار یک هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی، زمینه اشتغال برای ۹۵ نفر و تثبیت شغل برای ۱۲۳ نفر فراهم می‌شود.

قاسمی پروژه‌های آماده افتتاح را در بخش‌های مختلف شامل آب‌ و خاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، عشایری و منابع طبیعی اعلام کرد و افزود: در بخش پروژه‌های عمرانی با توجه به اهمیت موضوع آب و اولویتی که این مهم در بخش کشاورزی استان دارد‏، تمرکز عمده این طرح‌ها بر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، لایروبی، مرمت و بهسازی قنوات، احداث کانال‌های آبیاری عمومی و انتقال آب با لوله و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی دیگر از پروژه‌ها در حوزه آبخیزداری است که شامل مرمت و لایروبی پروژه‌های آبخیزداری و به‌ویژه احداث سازه‌های سنگ و ملاتی و بند خاکی است که برای مهار سیلاب و کاهش و جلوگیری از فرسایش آبی آماده افتتاح شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در حوزه عشایری نیز بهسازی چشمه و همچنین احداث آب‌نما و راه دسترسی عشایری به ‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسمی با بیان این که بخش عمده پروژه‌های اقتصادی در حوزه دام و طیور تعریف شده است، افزود: پروژه‌های پرورش گاو شیری، گوساله پرواری، دام داشتی و واحد پرورش مرغ گوشتی و شترمرغ در بخش دام و طیور در این هفته افتتاح می‌شود.

وی افزود: در حوزه تولیدات گیاهی نیز توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و اصلاح باغات از پروژه‌های اولویت‌دار قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: همچنین در هفته دولت واحدهای صنایع تبدیلی و واحد خوراک دام و طیور استان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا