اجتماعیویژه

به زودی؛ آغاز واکسیناسیون بالای 50 ساله ها در زاهدان

تیتر یک آنلاین – رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با توجه به شرایط خاص کرونا در سیستان و بلوچستان و با موافقت وزارت بهداشت قرار است بزودی واکسن مورد نیاز برای گروه سنی بالای ۵۰ سال در این استان تامین و واکسیناسیون این گروه آغاز شود.

دکتر محمد هاشمی روز شنبه در گفت‌وگو با  ایرنا اظهارداشت: در چند روز اخیر و به دنبال انتشار پیام‌های متعدد در فضای مجازی در خصوص مشمولان دریافت واکسن کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان متاسفانه شاهد سردرگمی و ابهام هموطنان عزیز بودیم.
وی افزود: بدینوسیله به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رساند، هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص مشمولان دریافت واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان صرفا در مصاحبه مستقیم رییس و یا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با صدا و سیمای و یا خبرگزاری‌های رسمی همچون ایرنا، ایسنا، فارس، مهر و تسنیم اعلام می‌شود و هموطنان عزیز به هیچ وجه به پیام‌هایی که از منابع خبری و کانال‌های غیر موثق و غیررسمی اعلام می‌شود توجه نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: هم‌اینک در سیستان و بلوچستان، صرفا رده سنی  بالای ۶۰ سال (متولدین سال ۱۳۴۰و قبل از آن) مشمول دریافت واکسن بوده این در حالیست که در سایر نقاط کشور فعلا افراد بالای ۷۰ سال مشمول دریافت واکسن هستند.
وی بیان کرد: همچنین این دانشگاه با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سرعت در حال افزایش مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا است تا مقدمات پذیرش گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال نیز فراهم شود.

هاشمی اظهار داشت:  اگرچه گروه سنی ۷۰ سال به بالا در همه نقاط کشور می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه salmat.gov.ir  از زمان و مکان دریافت واکسن مطلع شوند امّا با توجه به احتمال عدم دسترسی سالمندان عزیز سیستان وبلوچستان به اینترنت و یا سایر اشکالات فنی، همکاران ما بر اساس اطلاعات مندرج در پرونده الکترونیک سلامت با افراد بالای ۶۰ سال استان تماس می‌گیرند و مکان و زمان دریافت واکسن را به آنان اطلاع می‌دهند.
وی خاطرنشان  کرد: با این وجود این عزیزان (صرفا افراد بالای ۶۰ سال) می‌توانند همه روزه(حتی روزهای تعطیل) از ساعت ۰۷:۳۰ تا ساعت ۱۳:۳۰ به صورت مستقیم به نزدیکترین مرکز تزریق واکسن نیز مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: با توجه به ممنوعیت تجمع افراد در فضاهای بسته، از مراجعان محترم درخواست می‌شود تا به توصیه مسوولان تزریق واکسن توجه کنند و در فضای باز مقابل هر مرکز، فاصله یک و نیم متر از دیگران را رعایت کنند.

وی بیان کرد: شماره تلفن ۳۳۵۰۴۶۷۶ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۰۵۰۵۷ نیز به منظور ارائه خدمات مشاوره در خصوص واکسیناسیون اختصاص یافته است.

هاشمی ضمن قدردانی از عزیزانی که برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه کرده‌اند افزود: مجموعه بهداشت و درمان سیستان وبلوچستان با تمام ظرفیت و به صورت مجاهدانه در مسیر خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز حرکت می‌کند و کارکنان بهداشت و درمان از جان خویش نیز برای استمرار این خدمات مایه می‌گذارند.
وی بیان کرد: در صورتی که در روند ارائه خدمات غربالگری و واکسیناسیون هموطنان وقفه و یا مشکلی وجود داشته باشد از همه عزیزان پوزش می‌طلبیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به آخرین فهرست مراکز تجمیعی تزریق واکسن در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که با همکاری  مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  راه‌اندازی می‌شود تاکید کرد: سیب و سوران (در ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه شهری و روستایی)،خاش(مرکز تجمیعی دانشکده سلامت، میدان شهدا)،سراوان(استادیوم ورزشی شهید حسین‌بر، خیابان نبوت) و میرجاوه(مرکز بهداشت، بلور بهداشت) از مراکز واکسیناسیون است.
وی ادامه داد: در زاهدان مرکز تجمیعی «۲۲ بهمن» خیابان آزادگان جنب دانشکده دندانپزشکی، مرکز تجمیعی «ولایت»، میدان دکتر حسابی، بلوار جنت، جنب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مرکز تجمیعی پایگاه سلامت خدیجه کبری، تقاطع خیابان شهید رجایی و خیابان سعدی، مرکز تجمیعی سالن ورزشی استقلال اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان جنب مرکز عمار یاسر)، پایگاه سردار شهید لطیفی، خیابان بعثت،حوزه ثارالله ،سالن سردار شهید بخته‌ای، خیابان امداد، پایگاه شهیدهترکان خیابان امیر کبیر و ثارالله خدمات واکسیناسیون ارائه می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد:افراد در صورت نیاز به مشاوره در خصوص واکسیناسیون به شماره تلفن(۳۳۵۰۴۶۷۶) و سامانه پیامکی(۳۰۰۰۴۰۵۰۵۷) ارتباط برقرار کنند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا