اجتماعیاقتصادیکشاورزیگزارشویژه

رونق صنعت نساجی در گرو احیای سازمان پنبه کشور

رونق صنعت نساجی در گرو احیای سازمان پنبه کشور، معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی بر لزوم احیای سازمان پنبه در کشور تاکید کرد و گفت: بازگشت رونق به تولید طلای سفید و گسترش صنایع وابسته مانند پوشاک و نساجی در گرو احیای این سازمان است.

به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از ایرنا: انحلال سازمان پنبه، رونق صنعت نساجی ایران را بر باد داد که بازگشت رونق به تولید طلای سفید و گسترش صنایع وابسته مانند پوشاک و نساجی در گرو احیای این سازمان است.

علیرضا مهاجر روز یکشنبه در همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه در گرگان، اظهار کرد: رییس‌جمهور در نخستین دیدار حضوری در وزارت جهاد کشاورزی، احیای سازمان پنبه را مورد تاکید قرار داد.

وی بیان کرد: اگر قرار است صنعت نساجی کشور و مشاغل وابسته به آن بار دیگر رونق گیرد چاره‌ای جز توجه به زیرساخت‌های آن مانند احیای سازمان پنبه وجود ندارد.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: صنایع پوشاک، نخ‌ریسی، پارچه‌بافی و کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی و وش‌کشی بعد از انحلال سازمان پنبه دچار مشکل و حتی تعطیلی شدند و با روند فعلی تولید پنبه کشور به دوران باشکوه گذشته بازنخواهد گشت.

وی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی با هدف بازگرداندن دوباره رونق به تولید پنبه و افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش طول الیاف، از ورود تکنولوژی وابسته به صنعت نساجی در کشور حمایت خواهد کرد.

بنابر این گزارش، کشت پنبه در گلستان که به سرزمین طلای سفید معروف است و هم‌اکنون رتبه سوم تولید وش پنبه کشور را در اختیار دارد. هر ساله با مساعد بودن شرایط آب و هوایی از اواسط فروردین ماه با ریختن بذر در زمین آغاز می‌شود و با برداشت محصول در شهریور و مهر به پایان می‌رسد.

سومین همایش بین‌المللی ۲ روزه دانش، صنعت و تجارت پنبه

گفتنی است؛ سومین همایش بین‌المللی ۲ روزه دانش، صنعت و تجارت پنبه از روز (یکشنبه) با حضور مسوولان ملی و استانی و کارشناسان مرتبط با این حوزه در گرگان برگزار شد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا