اجتماعی

زمان دقیق نوشتن دعای شرف الشمس در سال 1400 + نحوه نوشتن دعا و خواص آن

هر ساله در تاریخ 19 فروردین ماه و در یک ساعت خاص، شرف الشمس شروع می شود و روز بعد نیز در ساعت خاصی شرف الشمس به پایان می رسد! در طول این یک روز، نوشتن دعای شرف الشمس و حکاکی آن بر روی سنگ عقیق زرد رنگ و به همراه داشتن آن، خواص و فوائد فراوانی دارد. توجه داشته باشید محدود بودن زمان نوشتن دعای شرف الشمس، اهمیت دانستن زمان دقیق شرف الشمس 1400 و هر سال دیگری را دو چندان می ‌کند!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، شرف الشمس یک ذکر ویژه است و متشکل از 13 کلمه اعظم پروردگار در کتب الهی است (5 کلمه از قرآن مجید ، 4 کلمه از تورات و 4 کلمه از انجیل) که به صورت حروف رمزی حکاکی می‌ شود. باور عموم مردم بر این است که شرف شمس نوعی سنگ است اما در واقع دعایی است که حکاکی شدن آن بر سنگ عقیق زرد توصیه شده ‌است و دارای آداب ویژه‌ ای می ‌باشد و در موارد زیادی مانند انگشتر شرف شمس ، گردنبند شرف شمس ، دستبند شرف الشمس و حتی نیم ست شرف الشمس به کار برده می‌ شود!

چندین تقویم نجومی وجود دارد که به کمک آن می توان فهمید که روز شرف الشمس چه روزی است؟ و بهترین ساعت شرف الشمس 1400 چه زمانی است؟ معتبرترین آن ‌ها استخراج شده توسط مصطفی گلپایگانی، کارشناس ارشد نجوم و همکار استاد منصور نجومی ابن مرحوم منجم باشی شیرازی می ‌باشد.

زمان نوشتن دعای شرف الشمس در سال 1400

ساعت دقیق آغاز و پایان شرف الشمس در سال 1400

آغاز در ساعت 4 و 10 دقیقه و 30 ثانیه روز پنجشنبه 19 فروردین ماه سال 1400 شمسی و پایان شرف الشمس در روز جمعه 20 فروردین ماه سال 1400 شمسی در ساعت 4 و 9 دقیقه و 30 ثانیه

توجه داشته باشید تنها حکاکی هایی در سال 1400 اعتبار دارند که فقط در این زمان حکاکی شده ‌باشند و در صورتی که حکاکی در زمان نوشتن شرف شمس خارج از ساعت شرف الشمس 1400 انجام شوند، فاقد اعتبار است. روز شرف شمس 1400 مانند هر سال آداب و شرایطی دارد! از جمله آداب و اعمال روز شرف الشمس این است که حکاکی نگین در ساعت و روز نوزدهم فروردین سال 1400 که زمان دقیق آن در بالا ذکر شد، صورت گیرد و شخص حکاک به نیت فردی که قرار است به صورت دائم از آن نگین استفاده کند، آن را حکاکی کند. به نگینی که غیر از این شرایط یعنی مشخص نبودن زمان حکاکی و مشخص نبودن اصالت نگین حکاکی شده باشد در بازار اصطلاحا غیر اصل گفته می ‌شود.

ستاره شناسان به چه روزی روز شرف الشمس می ‌گویند؟

بر مبنای علم اخترشناسی سیارات موجود هفتگانه (بر طبق این علم خورشید هم جزو سیارات محسوب می ‌شود) هر کدام در جایگاهی از دایره البروج به نهایت قدرت خود می ‌رسند که به این حالت موضع شرف آن سیاره نیز گفته می شود. اوج قدرت برای خورشید در میان سیارات هفتگانه در برج حمل روی می ‌دهد. بر مبنای ستاره شناسی اسلامی، اوج قدرت خورشید در برج حمل در 19 درجه اتفاق می ‌افتد که این زمان در گذشته معادل 19 فروردین بوده ‌است و این زمان دقیق شرف الشمس و به اصطلاح همان ساعت حکاکی دعای شرف شمس است.

این روز زمان دقیق شرف الشمس برای ذخیره سازی انرژی خورشید در یک شی است. این انرژی برای سلامت، ثروتمند شدن و موفق یودن مفید است و با ذخیره کردن آن می ‌توان آن را در تمام مدت سال به همراه داشت.

بر طبق مطالب گفته شده در کتاب های کهن مانند السحاب اللئالی نوشته شده توسط سید عبدالله بوشهری، روز شرف الشمس جزو علوم غریبه می باشد و در از بین بردن فقر، حفظ سلامت در برابر مریضی‌ ها و حفاظت در برابر آسیب جانوران، سلامت یافتن از بلاها و بدست آوردن جایگاه رفیع و سربلندی از دیگر برکات این روز است.

امام علی (ع) می فرمایند: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت بدون آن.

پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده‌ اند: اگر یکی از عقیق‌ های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشید، جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی از جمیع بلا‌ها نمی ‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می ‌ترسد و حذر می ‌کند، امان می ‌یابد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 3 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا