اجتماعیفرهنگی و هنریگزارشویژه

مرکز اشتغال ماده ۱۶ استان البرز شهرستان چهارباغ افتتاح شد

با حضور دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و استاندار البرز؛

مرکز اشتغال و حرفه آموزی ماده ۱۶ شهرستان چهارباغ با ظرفیت ۲۵۰ نفر اشتغال  با حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور،استاندار البرز،فرمانده فراجای استان،فرماندار چهارباغ و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی  افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش تیتر یک ‌آنلاین: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: در این مجموعه ۷ سالن تولیدی شامل بخش‌های صنایع چوبی، تولید لوازم الکتریکی ، تولید لوازم ورزشی، تزریق پلاستیک، خیاطی و… فعالیت خود را با حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آغاز می کنند.

مومنی با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان است، افزود: در مراکز ماده ۱۶ استان البرز ۲ هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر مراحل درمان خود را طی می کنند که با نگاه مهارت آموزی بیش از یک هزار نفر از این افراد در حال آموزش مهارت و اشتغال می باشند.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از تمام کارآفرینان خیر دعوت می کند تا با برخورداری از تسهیلات ستاد در امر مهارت‌آموزی به معتادان متجاهر فعالیت کنند.

استاندار البرز نیز دز این مراسم گفت: دولت سیزدهم در ابعاد مختلف اجتماعی نیز با احساس مسئولیت ویژه وارد شده که یکی از این موارد جمع‌آوری، ساماندهی، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر است.

مجتبی عبدالهی با بیان اینکه معتادان متجاهر پس از درمان نباید در جامعه رها شوند بلکه ضرورت دارد با توانمندسازی آنها بستر ورود به جامعه و بازگشت به آغوش خانواده فراهم شوند،افزود: این افراد در مراکز که امروز افتتاح شد، مهارت های لازم را برای دستیابی به اشتغال، فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه اکنون البرز ۸ اردوگاه ماده ۱۶ دارد که بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر را در خود جای داده و مورد ساماندهی و درمان قرار می‌دهد، گفت: با راه اندازی این اردوگاه‌ها و جمع‌آوری معتادان متجاهر، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین جرائمی همچون دزدی در استان کاهش یافته است.

وی ابا اشاره به اینکه درصدد هستیم با هدف تجمیع مراکز در یک نقطه، مجموعه‌ای بزرگ در استان برای جمع آوری، ساماندهی و توانمند سازی معتادان متجاهر راه‌اندازی کنیم،افزود: پیش از افتتاح این مرکز ۷۵۰ نفر از مددجویان ماده ۱۶ استان، در مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی ،مشغول فعالیت بودند که با افتتاح این مراکز تولیدی ۲۵۰ نفر به مجموعه مهارت‌آموزان مراکز ماده ۱۶ استان افزوده شد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش‌های احصا شده، در استان البرز حدود ۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که اکنون حدود ۲ هزار نفر از آن ها جمع آوری شده‌ و درصدد هستیم اردوگاه‌های سایر شهرستان‌های استان را برای تکمیل برنامه‌ها، راه اندازی کنیم.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا