اجتماعیفرهنگی و هنریویژه

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان صورت گرفت

برگزاری نشست مسئولان کانون‌های خدمت رضوی تهران در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)

برگزاری نشست مسئولان کانون‌های خدمت رضوی تهران در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)/ براتلو بر گسترش چهارشنبه‌های امام رضایی تاکید کرد.

به گزارش آستان نیوز از تهران ، نشست معاونان و مسئولان کانون‌های خدمت رضوی مناطق و شهرستان‌های استان تهران روز چهارشنبه 23 اسفند 1402 و همزمان با دومین روز از ماه مبارک رمضان در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.

صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در این مراسم ابتدا حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و سپس بیان داشت: باید خداوند بزرگ را شاکر باشیم که خادمیار امام رضا (ع) هستیم. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا به مرور برنامه‌ها و اهداف بپردازیم و با توان بیشتری به مردم خدمات ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1402 اقدامات خوب و موثری در مناطق و شهرستان‌های استان تهران به خصوص در دهه کرامت انجام شد که باید در سال جدید با کیفیت بهتری ادامه یابد. در این راستا می‌توان از مشارکت حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی (ع) بهره بیشتری برد و برنامه‌های متعددی برگزار کرد.

براتلو اظهار داشت: دهه کرامت که امسال از روز 21 اردیبهشت 1403 همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا روز 31 اردیبهشت سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت، اوج فعالیت‌های خادمیاران خواهد بود. اقدامات و هماهنگی‌های لازم باید طبق برنامه زمان‌بندی شده انجام شود.

برنامه‌ها همراه با «جهاد تبیین» باشد

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در ادامه سخنانش به موضوع «جهاد تبیین» که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اشاره کرد و بیان داشت: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آن شد، «جهاد» بود. امروز نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود، دفاع از انقلاب نیازمند جهاد تبیین است.

وی افزود: برای جهاد تبیین باید از آموزه‌های دینی و اسلامی و سیره ائمه معصومین (ع) بهره گرفت. امام رضا (ع) در طول حیات خودشان جلوه‌های نمایانی از جهاد تبیین به نمایش گذاشتند که با الگوگیری از آن‌ها می‌توان به جهاد تبیین در عرصه انقلاب اسلامی پرداخت.

براتلو بر این نکته تاکید کرد که در اجرای برنامه‌ها و ارائه خدمات باید به موضوع جهاد تبیین توجه و از این فرصت برای انتقال مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف به دست آمده، استفاده کرد.

وی در خصوص نقش خادمیاران در جهاد تبیین و فضای مجازی نیز عنوان کرد: فضای مجازی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود، اهمیت فضای مجازی به مانند اهمیت انقلاب اسلامی است. از این رو لازم است خادمیاران عزیز در عرصه فضای مجازی نیز فعالیت داشته باشند و برخی خدمات از طریق فضای مجازی به مردم ارائه شود.

ضرورت گسترش چهارشنبه‌های امام رضایی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در بخش پایانی صحبت‌هایشان به برنامه «چهارشنبه‌های امام رضایی» که خادمیاران مجریان اصلی این برنامه هستند اشاره و تاکید کرد: لازم است این برنامه گسترش یابد و فعالیت‌های فاخر و ماندگاری انجام شود.

وی از مجموعه اقداماتی که از سوی خادمیاران برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین سال 1402 انجام شده نیز قدردانی کرد و بیان داشت: امید است در اربعین سال 1403 نیز شاهد حضور و مشارکت موثر و پرشور تمامی خادمیاران باشیم.

براتلو به موضوع اشتغال و کارآفرینی برای افراد کمتر برخوردار نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در مناطق تهران و به خصوص شهرستان‌ها وجود دارد که می‌توان در این راستا به کار گرفت.

وی صحبت‌هایش را با اشاره به خاطره‌ای از دیدار سردار شهید سلیمانی با رهبر معظم انقلاب در جریان جنگ 33 روزه اینگونه جمع‌بندی کرد: در آن جنگ اگرچه رزمندگان مقاومت با سختی‌های بسیاری مواجه بودند، اما سرانجام همانطور که رهبری وعده فرمودند با استقامت به پیروزی دست یافتند. این خاطره الگویی برای همه ماست؛ بدین معنا که با برنامه‌ریزی و استقامت می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست یافت.

انتهای پیام/خبرنگار محمود کیانی

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا